واکنش مثبت بازار غیررسمی ارز به سیاست‌های جدید بانک مرکزی

واکنش مثبت بازار غیررسمی ارز به سیاست‌های جدید بانک مرکزی

با اعلام سیاست‌های جدید ارزی توسط رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر تثبیت قیمت ارز در سامانه نیما در رقم ۲۸۵۰۰ تومان، نرخ ارز در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی نزولی شده است.

با پخش زنده اولین مصاحبه تلویزیونی رئیس کل جدید بانک مرکزی و اعلام سیاست های آینده مهمترین نهاد پولی و مالی کشور از سوی محمدرضا فرزین، قیمت دلار در بازار غیر رسمی ارز که در روزهای گذشته به ۴۳ هزار تومان رسیده بود، امروز وارد کانال ۴۱ هزارتومان شد.

به نظر می‌رسد دلالان ارزی که با استفاده از فضای مجازی اقدام به معاملات کاغذی ارز و معاملات موسوم به فردایی می‌کنند، اجرای سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی را موجب کاهش قیمت‌ها می‌دانند و از شب گذشته در حال کاهش قیمت‌های خود هستند.

لازم به ذکر است امروز جمعه بازار صرافی‌های ارز تعطیل است اما معاملات غیررسمی و غیرمجاز در کانال‌های تلگرامی توسط دلالان ادامه دارد. آنها در هفته‌های گذشته با سوءاستفاده از فضای روانی که دشمنان در زمینه تشدید تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، به دنبال افزایش قیمت ارز بودند. روز گذشته نیز این کانال‌ها به دنبال افزایش قیمت دلار تا ۴۵ هزار تومان بودند اما با تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی و اعلام سیاست‌های جدید، روند قیمت‌ها در این کانال‌ها برعکس و نزولی شده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9922

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: