آمادگی بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های صنعت برق

رییس سازمان بورس اعلام کرد"

آمادگی بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های صنعت برق

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه آمادگی لازم برای تامین مالی پروژه‌های صنعت برق را دارد، گفت: روند قطعی برق در سال گذشته از طریق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو کاهش پیدا کرد و امیدواریم امسال، از صنایع حمایت کنیم تا با افت تولید مواجه نشوند.

«مجید عشقی» امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی مساله مربوط به سرمایه‌گذاری را به عنوان یکی از بحث‌های جدی در صنعت برق معرفی کرد و افزود: با توجه به وجود شرایط خاص در این صنعت، همواره محصولات این صنعت مشمول قیمت‌گذاری هستند که این امر باعث شده تا در مقاطعی قادر به سرمایه‌گذاری در این صنعت نباشیم.

وی اظهار داشت: به دنبال راه‌اندازی تابلوی برق سبز، سرمایه‌گذاران قادر به پیش‌بینی آینده این صنعت برای فروش محصولات خود خواهند بود.

عشقی ادامه داد: در بازار سرمایه این آمادگی را داریم تا به منظور توسعه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، از طریق روش‌های مختلف اقدام به تامین مالی شرکت‌های موجود کنیم و همچنین سازمان بورس می‌تواند در کمترین زمان اقدام به تامین مالی برای شرکت‌های جدید در قالب صندوق پروژه، ابزار بدهی و شرکت سهامی عام پروژه کند.

رییس سازمان بورس گفت: این اطمینان را داشته باشید که منابع خوبی در بازار سرمایه برای توسعه تجهیزات و زیرساخت‌ها وجود دارد که این امر مشروط بر توجیه‌پذیر بودن طرح است.

وی به مدیریت مصرف صنایع اشاره کرد و افزود: روند قطعی برق در سال گذشته از طریق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو کاهش پیدا کرد که امیدواریم امسال به واسطه مدیریت بهتر، از صنایع حمایت کنیم تا دیگر دچار افت تولید نشوند.

برنامه خوبی در دستور کار است تا مدیریت مصرف در صنایع به حداقل برسد

عشقی با بیان اینکه سال گذشته کمک ویژه‌ای در حوزه مدیریت مصرف صنایع صورت گرفت، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با مشکل جدی در صنایع مواجه بودیم و به دلیل قطعی برق شاهد معضل جدی در صنایع بودیم.

به گفته رییس سازمان بورس، این رقم در سال گذشته به صفر نرسید، اما بسیار کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: امسال هم برنامه خوبی در دستور کار است تا مدیریت مصرف در صنایع به حداقل برسد و شاهد اثر این اتفاق در تولید شرکت‌ها باشیم.

عشقی ضرر و زیان سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه را از ۲ جنبه مورد بررسی قرار داد و گفت: مساله نخست مربوط به کاهش تولید و موضوع دیگر در خصوص صنعت برق است که سهامداران به واسطه قیمت‌گذاری و مطالبات جمع شده در سنوات گذشته با ضرر و زیان زیادی مواجه شده‌اند.

رییس سازمان بورس با اعتقاد بر اینکه لازم است تا برای توسعه این صنعت کمکی به این ۲ بخش صورت گیرد، گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد تا کمک‌کننده در توسعه سرمایه‌گذاری این صنعت باشد، همچنین می‌توان با کمک مجموعه دولت ابزارهایی را برای مطالبات این صنعت تعریف کرد.

وی تاکید کرد: به طور معمول صنایع ما به واسطه هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دولت با توسعه همراه شدند و اقدام به احداث نیروگاه کردند.

عشقی اظهار داشت: این قول را می‌دهیم تا بدون از دست دادن زمان و از طریق ابزارهای مورد نیاز، مجوزهای لازم را برای تامین مالی در بحث برق تجدیدپذیر در نظر بگیریم.

رییس سازمان بورس اعلام کرد: در این سازمان این آمادگی را داریم تا با توجه به ماهیت صنایع مجوز هر نوع ابزار مورد نیاز ارائه دهیم و اقدام به تامین مالی پروژه‌ها کنیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10979

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: