احتمال افزایش مصرف برق تا ۷۳ هزار مگاوات در روزهای آینده

سخنگوی صنعت برق خبر داد:

احتمال افزایش مصرف برق تا ۷۳ هزار مگاوات در روزهای آینده

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در روزهای آینده تا ۷۳ هزار مگاوات برسد.

«مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگویی افزود: برای امروز (چهارشنبه، چهارم مرداد) مصرف برق حدود ۷۱ هزار مگاوات پیش‌بینی می‌شود که نسبت به‌روز مشابه پارسال هفت هزار مگاوات افزایش تقاضای مصرف وجود دارد.

وی ادامه‌داد: بخش عمده‌ای از این میزان مصرف مربوط به حوزه تولید کشور است که رشد صنعتی بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: مطابق آمارها، در همین دوره مدیریت مصرف ۱۴ درصد انرژی بیشتری به صنعت نسبت به سال گذشته تحویل شده است.

رجبی مشهدی گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نصاب جدیدی که در صنعت برق کشور رقم خورد که بی‌سابقه بود و اوج تقاضای مصرف در روز شنبه (۳۱ خرداد)‌ به عدد ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات رسید.

وی اضافه‌کرد: این رقم در هم‌سنجی با روز مشابه پارسال، سه‌هزار و ۲۰۰ مگاوات به تقاضای مصرف کشور اضافه کرده بود که معادل ساخت بیش از پنج‌هزار مگاوات نیروگاه است.

سخنگوی صنعت برق افزود: ساخت این میزان نیروگاه عدد بزرگی است؛ اما همکاری خوب مردم سبب شد بتوانیم هم برق را تأمین کنیم و هم به همه مشترکان برق تحویل دهیم.

اختصاص بیش از ۱.۲ میلیون تومان پاداش به یک مشترک

رجبی مشهدی یکی از عوامل این مهم را اجرای طرح سراسری پاداش مصرف دانست که در آن نه فقط کسانی که زیر الگو مصرف داشتند مشمول شدند، بلکه مشترکان بالای الگو نیز مشمول پاداش در صورت رعایت صرفه‌جویی شدند.

وی گفت: بر اساس آمار به‌دست‌آمده، بیشترین پاداشی که تاکنون پرداخت شده مربوط به قبض مشترکی است که مبلغ آن یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: میزان پاداش برای مناطق گرمسیر به‌طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان و برای مناطق عادی ۷۵ هزار تومان است.

وی افزود: مردم می‌توانند از الان تا آخر شهریور در این طرح شرکت کرده و از پاداش‌های آن برخوردار شوند.

همه هموطنان با اندکی صرفه‌جویی در مصرف برق، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان یعنی معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش خواهند گرفت.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11424

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: