استفاده غیر قانونی از دلار به عنوان سلاح توسط غرب

استفاده غیر قانونی از دلار به عنوان سلاح توسط غرب

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، آندری کاستین، مدیر عامل بانک VTB روسیه که دومین بانک بزرگ این کشور به شمار می رود، در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی شرقی روسیه، گفت: اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، کل نظام مالی غرب و دلار را به خطر انداخته است.

کاستین درباره رویکرد روسیه در رفتن به سمت استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات تجاری گفت این اقدام بیش از آنکه از سر یک اقدام هدفمند برای کنار گذاشتن دلار باشد از سر نیاز و لزوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد غرب به طور غیر قانونی در حال استفاده از دلار به عنوان سلاح است و نباید این اتفاق اینگونه رخ دهد. ما راجع به اقتصاد و امور مالی صحبت می کنیم، چرا باید از این ابزارها برای مقاصد دیگر استفاده شود. باید این حوزه‌ها را از مخاطرات ژئوپلتیک و سیاسی جدا کنیم. دلیل کنار گذاشتن دلار هم همین موضوعات است.

وی در سخنان خود به دیالوگ فیلم پدرخوانده ۳ اشاره کرد که در آن آمده است: “پول یک سلاح است، و سیاست ‌می‌داند کی ماشه را بچکاند”.

کاستین تصریح کرد: این همان چیزی است که ما شاهد هستیم، سیاستمداران در غرب ماشه را چکانده‌اند و از این ابزار علیه روسیه استفاده کرده‌اند. البه این مسئله فقط برای روسیه نبوده و علیه دیگر کشورها نیز انجام گرفته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12094

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: