«فروپاشی اقتصادی» اسرائیل را وادار به برگرداندن سربازان به بازار کار کرد

«فروپاشی اقتصادی» اسرائیل را وادار به برگرداندن سربازان به بازار کار کرد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهند که نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی در حال بررسی امکان کاهش تعداد سربازان ذخیره در پی خسارت وارده به بازار با غیبت آنها از محل کار است.

پایگاه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که نهاد امنیتی این رژیم در حال بررسی امکان کاهش تعداد سربازان ذخیره و خارج کردن برخی از آنها از وضعیت آماده باش در ارتش است.

این رسانه‌ها توضیح دادند: در پی آسیب وارد شده به بازار اسرائیل در نتیجه غیبت نیروهای جوان از خانه‌ها و محل کار، نهاد امنیتی کاهش تعداد سربازان ذخیره را بررسی می‌کند.

سایت انگلیسی فایننشال تایمز هم در گزارشی به خسارات هنگفتی پرداخت که جنگ غزه از هفتم اکتبر به اقتصاد رژیم اشغالگر اسرائیل وارد کرده است.

دراین گزارش آمده است: تقاضا به طور کلی در اسرائیل کاهش یافته است و شرکت‌ها درهای خود را بسته‌اند، به‌ویژه پس از اینکه مصرف‌کنندگان و کارگران برای سربازی به نیروهای احتیاط ارتش فراخوانده شدند که منجر به تخلیه شرکت‌ها از کارمندانشان شد.

این گزارش تأیید می‌کند که جنگ اسرائیل علیه غزه موجب ایجاد شوک به اقتصاد ۴۸۸ میلیارد دلاری اسرائیل شد، کار هزاران شرکت را مختل کرد و ضمن فشار به وزارت دارایی، کل بخش‌ها را در بحران فرو برد.

حدود ۳۵۰ هزار سرباز ذخیره به ارتش اسرائیل فراخوانده شدند که این بزرگترین فراخوان از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است و  این میزان حدود ۸ درصد از نیروی کار رژیم اشغالگر را تشکیل می دهد.

در همین راستا، دن بن دیوید، بنیانگذار موسسه تحقیقات اجتماعی و اقتصادی شورش، ‌گفت: آنچه شدت شوک وارده به اقتصاد اسرائیل را افزایش می‌دهد، این است که سربازان ذخیره که برای خدمت در ارتش فراخوانده شدند، کارآفرینانی در زمینه فناوری، معلمان و وکلا هستند در حالی که دانش آموزان مدارس دینی افراطی به دلایل دینی از خدمت معاف هستند.

پیشتر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داده بود که احتمال وقوع یک جنگ طولانی مدت می‌تواند علاوه بر خسارات جانی، به هرج و مرج اقتصادی همه جانبه در «اسرائیل» منجر شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15297

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: