مصرف برق تهران رکورد زد

مصرف برق تهران رکورد زد

سخنگوی صنعت برق گفت : اوج بار مصرف برق تهران با نصاب ۱۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات در روز چهارشنبه ۲۱ تیر رکورد زد.

به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، «مصطفی رجبی مشهدی» روز پنجشنبه اعلام کرد: دمای هوای تهران در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه از ۴۰ درجه سانتیگراد عبور کرد و میزان دمای هوا در برخی نقاط این منطقه به ۴۳ درجه نیز رسید.

وی با بیان اینکه گرمترین هفته سال جاری را که در یازده سال اخیر بی سابقه بوده پشت سرگذاشتیم، ادامه داد: افزایش دمای بی سابقه هوای کشور در هفته جاری علاوه بر شکستن رکورد تاریخی مصرف برق کشور، رکورد مصرف برق تهران را هم جابجا کرد و نصاب ۱۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات را ثبت کرد که حدود ۵۰۰ مگاوات از سال گذشته بیشتر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: با وجود ثبت رکورد در مصرف برق، شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد.

رجبی مشهدی با قدردانی از هموطنان برای مدیریت مصرف برق گفت: امسال و از ابتدای اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق ۴۰ درصد هموطنان مشمول دریافت پاداش شدند که با مشارکت بسیار خوب آنها علاوه بر دریافت پاداش خوش مصرفی، صنعت برق را نیز در گرمترین هفته سال جاری برای تامین برق مطمئن و پایدار یاری کردند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: وزارت نیرو ، در حال حاضر درخواستی برای تعطیلی ادارات به دلیل کمبود تولید برق ندارد.

وی افزود: ممکن است بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و تداوم و ماندگاری جریان گرما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته های پیش رو این درخواست را داشته باشیم اما در حال حاضر مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد ونیازی به تعطیلی ادارات نداریم .

سخنگوی صنعت برق ضمن تشکر از همراهی استانداران با صنعت برق گفت: ممکن است اعلام تعطیلی از سوی استانداران به علت گرمای شدید و در راستای رفاه مردم باشد که در هر حال جای قدردانی دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11313

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: