رشد ۴ درصدی تولید تایر در بهار ۱۴۰۲

رشد ۴ درصدی تولید تایر در بهار ۱۴۰۲

کارخانجات و شرکت‌های تولیدکننده تایر موفق شدند از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ۶۵ هزار و ۳۵۳ تن انواع تایر تولید کنند که در هم‌سنجی با پارسال رشد چهار درصدی نشان می‌دهد.

این میزان تولید مشتمل بر ۶ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۱ تن انواع تایر بایاس و رادیال سواری، وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی است.

در این مدت ۴۱ هزار و ۱۴۰ تن تایر بایاس و رادیال سواری تولید شد که حاکی از رشد پنج درصدی است.

با توجه به آمارها، تولید تایر سواری حدود ۶۳ درصد از مجموع تولید تایرسازان را تشکیل می‌دهد.

در این مدت فقط ۱۹ تن تایر سواری بایاس تولید شد که در مقایسه با ۴۱ هزار و ۱۲۱ تن تایر سواری رادیال، افت چشمگیری نشان می‌دهد.

در سه ماهه نخست امسال تایرسازان پنج‌هزار و ۹۵۲ تن تایر وانتی بایاس و رادیال تولید کردند که نشان‌دهنده رشد ۶ درصدی است.

در این میان تولید تایر وانتی بایاس با افت ۱۳ درصدی و تایر وانتی رادیال با رشد ۱۰۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال همراه شد.

تا پایان خرداد امسال، تولید تایر باری اتوبوسی با رشد سه‌درصدی همراه شد و به ۱۲ هزار و ۵۰۶ تن رسید. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید تایرهای بایاس این دسته با کاهش ۱۰ درصدی و رادیال با رشد ۱۳ درصدی همراه شد.

نکته بارز در این آمارها، کاهش شدید سهم تایرهای بایاس است که به نظر می‌رسد با توجه به فناوری قدیمی این دسته از تایرها، تمایل شرکت‌ها برای تولید آنها کاهش یافته است.

در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

تا پایان خرداد همچنین چهار هزار و ۴۳۶ تن تایر کشاورزی (افت هشت درصدی) و یک‌هزار و ۳۱۹ تن تایر راه‌سازی و صنعتی (رشد ۴۷ درصدی) از سوی کارخانجات تولید شد.

تولید سایر محصولات

برپایه این آمارها، در بهار امسال چهار هزار و ۲۸۱ تن تایر دوچرخه و موتور (افت سه درصدی ) و ۲‌هزار و ۴۶ تن تیوب (بدون تغییر) تولید شد.

همچنین شرکت‌های یاد شده توانستند یک‌هزار و ۶۷۳ تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره تولید کنند.

صنعت تایر متشکل از ۱۲ واحد تولیدی است که در سال جاری یک واحد جدید به این صنعت اضافه شد. مجموع تولید کارخانجات عضو این انجمن سالیانه حدود ۳۰۰ هزار تن است، در حالی که نیاز کشور سالیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11315

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: