وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تولید ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تولید ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم انتخاب پایتخت کتاب با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت از همراهی هنرمندان در حمایت و اعلام همدردی با مردم فلسطین قدردانی کرد و گفت: این نوع فعالیت‌ها در مقیاس منطقه‌ای و بین‌المللی باید ادامه یابد و ندای مظلومیت مردم فلسطین با استفاده از حوزه جذاب فرهنگ‌ و هنر به سمع‌ و‌ نظر همه‌ مردم آزادی‌خواه جهان برسد.
به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی درباره جشنواره انتخاب پایتخت کتاب تاکید کرد: در این جشنواره ۱۵۰ شهر اعلام آمادگی کردند که هیئت داوران با ارزیابی دقیق به نتیجه نهایی رسیدند.
وی درباره اهمیت برگزاری رویداد انتخاب پایتخت گفت: برگزاری این رویداد امکان بسیج منابع و امکانات برای رسیدن به هدف افزایش سرانه کتابخوانی را فراهم می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به مسئله کاغذ ادامه داد: سال گذشته بحث خودکفایی کاغذ تحریر را مطرح کردیم و امسال در همان زمان جشن خودکفایی را برگزار می‌کنیم.
وی همچنین عدد تولید کاغذ را در گذشته ۵ هزارتن اعلام کرد و گفت: این عدد امروز به ۸۰ هزار تن رسیده‌ و ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی تولید شده است.
وزیرفرهنگ تصریح کرد: نگاه اصلی در مجموعه دولت نگاه فرهنگی است و در حال حاضر تحقق  زیرساخت‌های لازم برای گسترس کتابخانه های سیار را پیگیری می‌کنیم و در همین زمینه از وزارت صمت درخواست یکهزار وسیله نقلیه مناسب برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار را داریم.
در پایان این جلسه با اعلام هیئت داوران، سمنان به عنوان پایتخت کتاب اعلام شد.
در این مراسم همچنین مقرر شد به دلیل ویژگی‌های مهمی که پنج شهر اوز استان فارس، سمنان، سبزوار، شاهین شهر اصفهان و کرج به خود اختصاص داده‌اند طی مراسمی این شهرها مورد تقدیر قرار گیرند. این پنج شهر واجد عناوینی به صورت انحصاری در برنامه پایتخت امسال شدند.
بر این اساس با توجه به ویژگی فعالیت‌های مردمی و مردم پایه بودن فعالیت‌ها، شهر اوزاستان فارس در بین شهرهای نامزد، شایسته تقدیر شناخته شد.
در این مراسم مقرر شد مدیریت شهر «شاهین شهر» به صورت فعال در زمینه کتاب، حداکثر امکانات در اختیار نهادها قرار داده است مورد تقدیر قرار گیرد.
شهر سبزوار نیز از حیث تلاش برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
شهر کرج هم به دلیل تلاش برای ترویج مهارت‌های کتابخوانی و طراحی برنامه‌های خلاق در حوزه مهارت‌های کتابخوانی تقدیر خواهد شد.
گفتنی است، پیش از این به ترتیب شهرهای اهواز در سال ۱۳۹۴، نیشابور در سال ۱۳۹۵، بندربوشهر در سال ۱۳۹۶، کاشان در سال ۱۳۹۷، یزد در سال ۱۳۹۸، شیراز در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، سنندج در سال ۱۴۰۱ به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شده بودند.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14493

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: