آثار محدودیت عرضه بر بازار نفت همچنان پدیدار است

آثار محدودیت عرضه بر بازار نفت همچنان پدیدار است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم مهرماه) در پی تمرکز بازارهای جهانی بر دو عامل محدودیت عرضه نفت در آستانه زمستان و رهایی کم آسیب اقتصاد ایالات متحده آمریکا از تورم، بیش از یک دلار برای هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از افزایش یک دلار و ۳ سنتی روز سه‌شنبه (چهارم مهرماه) در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۴ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افزایش یک دلار و ۱۱ سنتی در معاملات روز سه‌شنبه، امروز (چهارشنبه، پنجم مهرماه) با ۸۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش، ۹۱ دلار و ۲۲ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

داده‌های صنعتی آمریکا نشان داد ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا طی هفته گذشته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش حدود ۳۰۰  هزار بشکه‌ای را داشتند.

با این حال، بازارها همچنان نگران کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در مرکز ذخیره‌سازی کلیدی کاشینگ، اوکلاهما، به زیر سطح عملیاتی حداقلی هستند.

کاهش بیشتر سطح ذخیره‌سازی‌ها در کاشینگ، نقطه تحویل معاملات قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا، می‌تواند فشار افزایشی تازه‌ای را بر بازارهای نفت ایجاد کند، زیرا کاهش عرضه ناشی از کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) را تشدید می‌کند.

لئون لی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: قیمت نفت در مجموع در بحبوحه کاهش عرضه کنونی نسبتاً بالاست و امکان دارد اثر کاهش عرضه داوطلبانه روسیه و عربستان سعودی تنها تا پایان سال تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: داده‌های اقتصادی کشورهای اروپایی و اروپا به‌تازگی ضعیف شده است. قیمت نفت در ماه اکتبر ممکن است در مجموع روند نوسانی نشان دهد و بعید است در کوتاه‌مدت از ۱۰۰ دلار فراتر رود، اما انتظار می‌رود در سطوح بالا حفظ شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12865

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: