تغییرات قیمت در بازار میوه با ورود به فصل پاییز+جدول

تغییرات قیمت در بازار میوه با ورود به فصل پاییز+جدول

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جدیدترین قیمت عمده فروشی میوه در میدان مرکزی میوه وتره بار تهران برای ۵۴ قلم میوه و سبزی منتشر شد، این در حالی است که با آمدن پاییزرنگ و بوی میوه‌ها هم عوض شده و برخی میوه‌های تابستان جای خود را به میوه‌های پاییزه داده‌اند و قیمت‌ها هم متفاوت‌تر شده است.

فهرست کامل قیمت‌ها در زیر دیده می شود:

* ۵ نکته در فهرست قیمت‌های بازار میوه

در فهرست قیمتی که از سوی اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران منتشر شده است، چند نکته اساسی وجود دارد، که در ادامه بیان می‌شود.

۱- در بازار عمده فروشی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران میوه‌های خارجی هم وجود دارد، در این بازار آناناس کارتنی از یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ موز هم از انواع اکوادور تا هندی تا کیلویی ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

۲- فصل میوه های تابستانه که تمام می‌شود قیمت این نوع میوه ها هم کاهشی شده است، ارزانترین میوه تابستانه هندوانه کیلویی ۳ هزار تا ۷ هزار تومان است، اما در بازار تهران هم هندوانه را کیلویی ۳۵۰۰ تومان می فروشند، طالبی و خربزه همچنان قیمت بالایی دارد و کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه می شود.

۳- میوه های پاییزه مانند انار و انگور هم ورود خوبی به بازار دارند و قیمت با کیفیت‌ترین آنها به ترتیب کیلویی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

۴- متوسط قیمت میوه در بازار عمده فروشی تقریبا کیلویی ۳۵ هزار تومان است؛ قیمت سبزی ها نسبت به هفته گذشته تقریبا ثابت مانده و افزایشی نداشته است.

۵- طبقه متوسط جامعه این قیمت‌ها را گران می‌دانند و معتقدند که مصرف میوه در طبقه متوسط کمتر شده است.

این قیمت‌ها، عمده فروشی است و زمانی که پای این محصولات به بازار می‌رسد، تا ۳۵ درصد به صورت رسمی و بعضا تا ۱۰۰ درصد به طور غیر رسمی افزایش پیدا می‌کند؛ مغازه داران عمدتا بالا بودن نرخ اجاره ها را توجیهی برای افزایش بیشتر قیمت عنوان می‌کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13202

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: