انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ‌بین وزارتخانه‌های آموزش‌و‌پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ‌بین وزارتخانه‌های آموزش‌و‌پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید‌صولت مرتضوی» در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ‌بین وزارتخانه‌های آموزش‌و‌پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ اظهار کرد: اساس و بنیان هر کشور به تعلیم، تربیت و فرهنگ آن کشور وابسته است و بنا بر تعبیر حضرت امام خمینی(ره) همانند مقام معلم در مسیر نبوت است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌بدیل فرهنگیان افزود: معلمان و فرهنگیان رسالت الهی خود را انجام می‌دهند و امسال نیز با وجود تمامی مشکلات، آغار سال تحصیلی جدید را با مهربانی آغاز کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد کشور مبتنی بر سه اصل خصوصی، دولتی و تعاونی است، اضافه کرد: براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش شده تا محدوده تصدی‌گری دولت در اقتصاد کاهش داده شود.

وی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی، احترام به اقتصاد بخش خصوصی از درجه مطلوبی برخوردار است.

مرتضوی با اشاره به این‌که مقبولیت و مشروعیت اقتصاد بخش خصوصی در آموزه‌های دینی نیز وجود دارد، گفت: اما آن چیزی که مهم‌تر است اقتصاد تعاونی است. هرکاری که سبب به کمال رسیدن انسان شود، لازمه‌اش مشارکت همگانی و مردمی است و ما مکلفیم بستر سعادت را با همکاری آحاد مختلف مردم فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: امروز این تفاهم‌نامه‌ با هدف بسترسازی و اجرایی‌کردن ردیف‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ احکام اجرایی سند توسعه تعاون که به تصویب رسیده و از سوی ریاست‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، امضا خواهد شد.

مرتضوی تأکید کرد: امید است با انعقاد این سند همکاری متون درسی با محوریت الگوی تعاون در کتب درسی پیش‌بینی شود تا فرهنگ تعاون در حوزه نظری و عملی آموزش داده شود و دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اشتغال نقش‌آفرینی کنند.

گفتنی‌است‌ ظهر امروز در آیینی و با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «رضا مراد‌صحرایی» وزیر آموزش‌و‌پرورش، تفاهم‌نامه مشترک همکاری با هدف بسط فرهنگ مشارکت، تعاون و نیکوکاری در سطح مدارس کشور به امضا رسید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14363

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: