ضرر میلیاردی بانک‌هایی که به ماسک برای خرید توئیتر وام دادند

ضرر میلیاردی بانک‌هایی که به ماسک برای خرید توئیتر وام دادند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، روزنامه وال ‌استریت ژورنال گزارش داد، بانک‌های بزرگی که تامین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر (شبکه اجتماعی X کنونی) توسط ایلان ماسک را انجام دادند، هنوز برای مهار خسارت وارده به ترازنامه خود با چالش مواجه هستند.

این گزارش به نقل از منابع آگاه نوشت، ۷ غول بانکی وال‌استریت از جمله مورگان استنلی، بانک آمریکا و بارکلیز به ایلان ماسک حدود ۱۳ میلیارد دلار وام دادند تا این شبکه اجتماعی را در سال گذشته بخرد.

این بانک‌ها اکنون انتظار دارد که از این وام‌دهی حداقل ۱۵درصد یا تقریبا ۲ میلیارد دلار خسارت دیده باشند.

بر اساس گزارش‌ها، بسته بدهی ماسک شامل ۶.۵ میلیارد دلار وام مدت‌دار و ۶ میلیارد دلار اوراق تضمین شده و اوراق قرضه بدون وثیقه به میزان مساوی و یک خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری است.

در شرایط عادی، موسسات مالی به زودی پس از انجام معامله، بدهی خود را تسویه می‌کنند. با این حال، عدم تمایل شدید سرمایه‌گذاران نسبت به ایکس، بانک‌ها را مجبور کرد، بدهی‌ها را  در ترازنامه خود با ارزش کاهش یافته نگه دارند.

وال استریت ژونال گزارش داده است، این بانک‌ها اخیر برای تخلیه مقداری از این بدهی آماده شده‌اند. این بانک‌ها در بحران مالی ۰۸-۲۰۰۷ زمانی‌که سرمایه‌گذاران اعتماد خود به سیستم مالی را از دست دادند، با چنین شرایطی مواجه شده بودند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، بدهی شبکه اجتماعی ایکس در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌مدت‌ترین معامله‌ هاست که معمولا پس از تامین مالی ناموفق خریدها به ضرر بانک‌ها منجر می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14361

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: