دارایی‌های دولت در مسیر مولدسازی به احسن تبدیل می‌شوند

استاندار زنجان در شورای اداری استان با حضور وزیر اقتصاد:

دارایی‌های دولت در مسیر مولدسازی به احسن تبدیل می‌شوند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شادا، محسن افشارچی، استاندار زنجان در شورای اداری این استان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مسئولیت و نقش محوری وزیر اقتصاد در پیشبرد اقتصاد کشور، بیان کرد: می‌دانیم که با وجود مشکلات زیاد اما کارهای زیادی را انجام داده اید که کنترل تورم را در پی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به ساختار اقتصاد نفتی کشور تاکید کرد: در حال حاضر در دولت راه حل و ساختارهای قبلی با انرژی بیشتر در حال انجام است که اگر بتوانیم تغییر ساختار بدهیم، قطعا اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه سازمان متولی اعتبارات متمرکز کشوری در مرکز وجود دارد، تصریح کرد: آنها معمولا ساختارهای اطراف خود را در مرکز کشور بیشتر مشاهده می‌کنند و به همین دلیل است که اعتبارات استانی ۱۵ درصد و اعتبارات ستادی ۸۵ درصد از اعتبارات کشور است که نشان دهنده ساختار عمودی است و اعتمادی که برای تصمیم گیری به صورت متمرکز باید به استان‌ها می‌شد، اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در کلان سیاست‌گذاری‌ وزارت اقتصاد، اقدامات موثری در استان انجام شده است، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های کلان دولت، مساله حکمرانی داده محور است که امسال در حوزه گندم زحمت دولت را مشاهده کردیم و پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در ضریب جینی تاثیر خواهد گذاشت کما اینکه این ضریب جینی در استان زنجان در سال ۱۴۰۱ از ۰‌.۳۵ درصد به ۰.۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تغییر سیاست‌های کوچک اتفاق‌های بزرگ را رقم می‌زند، تصریح کرد: امسال ۴۲۰ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری کردیم که فقط حدود هفت هزار میلیارد تومان فقط کشاورزان ما از محل خرید گندم بهره مند شدند که این تصمیم گیری های خوب دولت نشان می‌دهد که احساس خوبی را در کشاورزان ایجاد کرده است.

افشارچی با اشاره به تمرکز بودجه تبصره ۱۸ در تهران، اذعان کرد: در بودجه سال آینده در کل استان ها فقط سه هزار میلیارد تخصیص پیدا کرده و بخشی تقسیم شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه گاهی شاخص های بخشی ما با شاخص های بخشی استان‌های دیگر متفاوت است، عنوان کرد: در استان ما مازاد مالیاتی حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، حدود ۴۰ میلیارد تومان آن به استان اختصاص یافته و ۲ سال است که در تلاش هستم تا از آن استفاده کنیم اما انجام نمی شود و به نظر می‌رسد باید تحولی در این زمینه رخ دهد.

وی با اشاره به موضوع مولدسازی دارایی های دولت، تاکید کرد: قرار نیست ما چوب حراج به اموال دولت بزنیم و میخواهیم آن‌چیزی که دارایی دولت است به احسن تبدیل شود.

استاندار زنجان در ادامه سخنان خود به مشکلات بانک ها اشاره کرد و گفت: در برخی موارد سیاست‌های عنوان شده در بعضی بانک‌های استان‌ها جوابگو نیست، برخی اوقات مسائلی که در جوانی جمعیت، ازدواج و غیره باشد در بانک‌ها هنوز حل نشده است و باید اولویت باشد.

افشارچی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و پروژه‌هایی برای فعالیت و ورود سرمایه گذارها در استان زنجان آماده است، بیان کرد: هیچ‌کدام از سیستم‌های بزرگ کشوری داشبورد استانی ندارند، در صورت وجود داشبورد می‌توانیم در کنترل تورم نقش موثری داشته باشیم. به استان‌ها اختیار دهید و مطمئن باشید چرخ حرکتی سیستم اقتصادی کشور بهتر از اکنون می‌چرخد و ناکارآمدی‌ها کمتر می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16184

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: