‌ایران برترین کشور جهان در توسعه شبکه آبیاری‌+سند

‌ایران برترین کشور جهان در توسعه شبکه آبیاری‌+سند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) جمهوری اسلامی ایران موفق شد در سال ۲۰۲۳ عنوان بهترین کمیته ملی در حوزه آبیاری و زهکشی میان کشورهای دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود اختصاص دهد.

اولویت‌بندی و تمرکز بر طرح‌های اولویت‌دار به همراه هدایت اعتبار به ۲۴۰ طرح نیمه تمام کشور که منتهی به توسعه ۱۳۸ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی طی دو سال گذشته شد، از جمله دلایل کسب این عنوان اعلام می‌شود. همچنین توسعه دانش شبکه‌های آبیاری و زهکشی از سوی ایران از دیگر دلایل کسب این عنوان به حساب می‌آید.

* تضمین امنیت غذایی با توسعه شبکه آبیاری و زهکشی

در این راستا حسین مددی، کارشناس حوزه مدیریت منابع آب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کسب این عناوین بین‌المللی بیانگر اهتمام کشور به توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی است و از این طریق می‌توان زمینه ارتقاء بهره‌وری آب و تضمین امنیت غذایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرد.

* تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار صنعت آب

‌تکمیل زنجیره طرح‌های آبی به منظور افزایش ارزش افزوده به نفع ذی‌نفعان از مهمترین راهبردهایی است که طی دو سال گذشته در دستور کار صنعت آب قرار گرفته است.

بر این مبنا تکمیل سلسله پروژه‌های بزرگ از جمع‌آوری و ذخیره آب تا تحویل مایه حیات به مردم زمینه افزایش راندمان کشاورزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم خواهد کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12863

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: