کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی برای نخستین بار در کشور تشکیل می‌شود

زندوکیلی خبر داد:

کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی برای نخستین بار در کشور تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی ملی و استانی به استناد بند ۸ مصوبه شورای عالی اشتغال و مطابق با اساسنامه جدید به عنوان هیئت ‌اندیشه‌ورز و شبکه مشاورین کارآفرینی در سراسر کشور فعال می‌شوند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی زندوکیلی» اهداف اصلی برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی را ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و معرفی به عنوان الگو به آحاد جامعه خصوصاً جوانان عنوان کرد.
وی افزود: ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، رشد اعتماد به‌ نفس و روحیه خودباوری در جوانان، هم‌افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و تقویت نقش آن‌ها در نظام تصمیم‌‌سازی کشور از طریق عضویت در کانون کارآفرینان برتر رسمی، حمایت از جهاد در عرصه تولید و کارآفرینی، حمایت از تحقق تولید و اشتغال در دانش‌بنیان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: این جشنواره هر ساله در دو سطح استانی و ملی و در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار شده که امسال بخش‌های تعاون و کارآفرینی اجتماعی نیز به آن افزوده شده است.
زندوکیلی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۳۷ نفر در این دوره از جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: امسال با اجرای تدابیر جدید نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش دو برابری شرکت‌کنندگان بوده‌ایم که از این تعداد معادل ۷۵ درصد مرد و ۲۵ درصد زن هستند.
وی از شناسایی و معرفی ۲۰۰ کارآفرین برتر استانی در ۳۱ استان خبر داد و اضافه کرد: پس از بررسی و انجام داوری­‌های متعدد به صورت میدانی از میان ۶۱ نفر کاندیدای کارآفرین برتر ملی نهایتاً ۱۹ نفر منتخب شده­‌اند که مجموع اشتغال مستقیم کارآفرینان برتر ملی چهاردهمین دوره جشنواره ۱۰ هزار نفر و مجموع اشتغال غیرمستقیم آن‌ها بیش از ۵۲ هزار نفر است.
زندوکیلی مجموع میزان تولید محصولات دانش‌بنیان، محصولات فناور محور و مالکیت معنوی ثبت­‌شده کارآفرینان برتر چهاردهمین دوره را ۱۵۶ محصول عنوان کرد.
وی، مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب کارآفرین برتر ملی را اشتغال، صادرات، نوآوری، شخصیت کارآفرینانه و مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: تاکنون با برگزاری ۱۳ دوره جشنواره کارآفرین برتر ۲۰۰ نفر با این عنوان به جامعه معرفی شده‌اند که ۱۴۵ نفر از آن‌ها در قید حیات بوده و در حال فعالیت هستند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار در تشریح برنامه‌های این دفتر گفت: یکی از وظایف اصلی این بخش، برگزاری انتخابات کانون کارآفرینان برتر در سطح استان‌ها است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری هرساله جشنواره کارآفرینان برتر در استان‌ها گفت: در این جشنواره شرکت‌کنندگان با شاخص‌های دقیق و در چندین مرحله داوری حضوری و مجازی انتخاب می‌شوند و سپس منتخبین در کانون کارآفرینان برتر رسمی به فعالیت‌های صنفی خود ادامه می‌دهند.
زندوکیلی تصریح کرد: افراد منتخب سپس در هیئت امنایی به ریاست استاندار و حضور مدیران‌کل اقتصادی استان‌ها از جمله مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی استان، رئیس مجمع نمایندگان استان، رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به عنوان اعضای هیئت ‌اندیشه­‌ورز توسعه کارآفرینی و کمک به جریان توسعه کارآفرینی استان در این کانون فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در ماه‌های دی‌ و بهمن‌ امسال انتخابات کانون کارآفرینان برتر رسمی استانی برگزار شده است. همین کانون در سطح ملی در ۴ اسفندماه متشکل از هیئت مدیره کانون‌های استانی منتخب و ادوار گذشته همراه با کارآفرینان برتر ملی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وزارتخانه‌های عضو هیئت امناء تشکیل می‌شود. در این بخش ١۴ نفر که ۵ نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره کانون‌ها و الباقی به عنوان مدیران دولتی و رئیس کانون مراکز مشاوره و کارآفرینی حضور خواهند داشت.
زندوکیلی خاطرنشان کرد: با نهایی‌شدن داوری‌ها، پنج‌شنبه ۴ اسفندماه از نفرات برگزیده و منتخب با حضور مقامات عالی کشوری تقدیر به‌عمل خواهد آمد.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10390

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: