کیفیت محصولات غذایی شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی باید موجب رضایتمندی مردم شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان بازدید از شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس:

کیفیت محصولات غذایی شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی باید موجب رضایتمندی مردم شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  “نعمت الله ترکی” در جریان سفر به استان هرمزگان به همراه معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس به عنوان یکی از شرکت های وابسته این صندوق بازنشستگی بازدید کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه اقتصادی اظهارداشت: یکی از سیاست‌های صندوق در بخش اقتصادی، توسعه زیرمجموعه تحت پوشش اعم از فولاد، پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی است؛ همچنین کمک به تولید، اشتغال و بهره‌وری از اولویت های اساسی صندوق بازنشستگی کشوری است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین بیان کرد: هدف صندوق از بازدید واحدهای صنعتی با توجه به سیاست دولت سیزدهم و تاکید ریاست جمهوری توجه به  اشتغال‌زایی بنگاه های اقتصادی تابعه است که خوشبختانه تا کنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است، اما در بخش توسعه، کمتر این اتفاق رخ داده است.

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید محصولات شیلاتی بندرعباس به ۵۰تن در روز

وی اضافه کرد: در حال حاضر تُناژ تولید مجموعه شیلاتی بندرعباس به حدود ۱۲ تُن در روز افزایش یافته است که با توجه به زیر ساخت های موجود، در حال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت به ۵۰ تُن در روز است.

ترکی با بیان اینکه «تولید و توسعه سود، زنجیره ای مهم هستند» تصریح کرد: درحال حاضر سود خالص مجموعه‌های فعال ما به حوزه بازنشستگی و تامین منابع لازم برای پرداخت حقوق بیش از یک میلیون و ۶۶۰هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق اختصاص می‌یابد.

وی اذعان داشت: درجلسه ای که با استاندار هرمزگان، معاونین ایشان و همچنین مسوولان حوزه صنعت برگزار شد، همگی نظر مساعدی برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به خصوص در بحث توسعه، تسهیلات و اشتغال، دارند و انتظار ما نیز همین است.

ترکی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای مردمان خوب این سرزمین دارد، گفت: باید از این ظرفیت ها به خوبی هم برای استان و هم برای بازنشستگان عزیز استفاده کنیم.

 همکاری خوب مجموعه صندوق بازنشستگی و وزارت صمت

«محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز در جریان بازدید از کارخانه تن بندرعباس عنوان کرد: همکاری خوبی با مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد و تن بندرعباس یکی از واحدهایی است که طرح توسعه آن می‌تواند انجام شود.

وی افزود: موافقت شده تا هم مجوزهای لازم برای محصولات جدید پیگیری شود و هم مشکلات موجود در حوزه تسهیلات بانکی حل و فصل شود؛ از سوی دیگر باید تلاش شود تا ظرفیت تولید این مجموعه به حداکثر ظرفیت تولید افزایش یابد.

برادران بیان داشت: کنسرو شاید بتواند به عنوان یک محصول مکمل محسوب شود که مورد توجه اقشار مختلف جامعه به خصوص طبقات کارگری و سایر طبقات است ضمن اینکه یک کالای سلامت محور است.

معاون وزارت صمت اضافه کرد: درحال حاضر رشد تولید در صنعت کنسروسازی نشان دهنده آن است که با وجود کنترل قیمت ها، اما رشد تولید حاصل شده است و هم شرکت‌ها با سود اندک و تولید بالاتر توانسته اند به حیات خود ادامه دهند و حتی توسعه یابند.

وی با تاکید بر رشد تولید در شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس عنوان داشته ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با توجه به روند صعودی عملکرد این مجموعه، شاهد رونق بیش از پیش این واحد صنعتی در استان هرمزگان باشیم.

روند روبه رشد تولید و اشتغال در کشور

وی با اشاره به روند رو به رشد تولید و اشتغال در کشور تصریح کرد: برای نخستین بار شاهد بیشترین رشد تولید و اشتغال صنعتی و همچنین بیشترین رشد صادرات بودیم. امید می روند بتوانیم این روند را حفظ کنیم و به صورت سریع و مستمر این اقدامات را دنبال کنیم، چراکه رکورد اشتغال، تولید و صادرات شکسته شده و این روند استمرار خواهد یافت.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم این است که در ماه‌های آینده باید با افزایش تولید هم نیاز داخلی را تامین کنیم و هم در حوزه افزایش صادرات اقدامات جهشی داشته باشیم که فکر می‌کنم این ظرفیت در استان هرمزگان مهیا است.

توسعه بازار صادراتی تن بندرعباس در کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه

دراین بازدید «علیرضا میرزاوندی» سرپرست شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس نیز ضمن ارائه گزارشی از تولید و برنامه های آتی این شرکت عنوان داشت: مجموعه فرآورده های شیلاتی بندرعباس به عنوان اولین تولید کننده تن ماهی در کشور طی ماه های اخیر با حمایت صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با برنامه های مصوب اقدام به افزایش تولید و گسترش دامنه صادرات و فروش داخلی خود کرده است.

میرزاوندی با بیان اینکه «با رشد دو برابری تولید محصولات این شرکت اقدام به فروش در بازارهای استان های خراسان رضوی و البرز هم کرده است» گفت: در کنار شروع فروش محصولات در این استان ها، ما به صورت مستمر در سراسر کشور نیز محصولات شرکت را به بازار عرضه می کنیم.

وی همچنین گفت: با برنامه ریزی کارشناسی و انجام فرآیندهای تحقیق و توسعه در بازارهای حاشیه خلیج فارس، در حال حاضر محصولات این شرکت در کشورهای عمان، امارات، بحرین و قطر عرضه شده و با توجه به مجوز صادرات از سوی روسیه، در ماه های آتی برنامه های صادراتی ما به این کشور گستردگی بیشتری خواهد داشت.

سرپرست مجموعه فرآورده های شیلاتی بندرعباس با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: در حال حاضر شرکت های تولیدی دارای مشکلاتی از جمله انتقال ارز بابت فروش صادراتی محصولات و نیز بحث خرید مواد اولیه هستند که با توجه به قول مساعد معاونت وزارت صمت و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری امیدواریم در آینده این معضلات حل و فصل شود.

میرزاوندی ابراز امیدواری کرد که با حل مشکلات و موانع موجود، بتوان شرایط آسوده تری را برای حرکت به سمت توسعه و رونق تولید ملی برداشت.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10410

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: