افتتاح ۵۰۰۰ واحد در بافت فرسوده/ افزایش ۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌ها

افتتاح ۵۰۰۰ واحد در بافت فرسوده/ افزایش ۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌ها

صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰۰۸ واحد مسکونی که در بافت‌های فرسوده نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۱۹۱۷ واحد در استان تهران قرار دارد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برنامه افتتاح سراسری ۵۰۰۸ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان کشور برگزار شد.

در این برنامه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسئولان راه و شهرسازی و شهرداری های ۱۷ استان کشور برگزار شد مجتمع ۵۲ واحدی زیتون در منطقه ۱۴ تهران به بهره برداری رسید.

اخیراً تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۴۵۰ میلیون تومان در شهر تهران به ۵۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافته که این مبلغ به بافت‌های فرسوده نیز اختصاص پیدا می‌کند.

مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی در جریان این افتتاح بیان کرد: بافت فرسوده هم به لحاظ ظرفیت ساخت مسکن و هم به لحاظ اینکه بافت‌ها با مخاطرات طبیعی و جان مردم وابستگی دارد برای وزارتخانه بسیار مهم است.

وی افزود: در حوزه تشویق به نوسازی باید تسهیلات و منابع فراهم شود و همچنین بسترهای لازم را در خصوص قوانین و مقررات ایجاد کنیم. بسته تشویقی که اسفند سال گذشته ابلاغ شد در این جهت بود که با افزایش ۳۰۰ درصدی نوسازی در شهر تهران همراه شد.

افزایش ۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت طی یک سال گذشته 

محمد آیینی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در جریان این برنامه اظهار کرد: قانون از ۱۱۴ هزار واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری به مرحله ساخت رسیده امروز ۵۰۰۸ واحد افتتاح می‌شود و در هفته‌های آینده بسته‌های ۱۰ هزار واحدی و ۲۰ هزار واحدی افتتاح خواهد شد.

وی خبر داد: ابلاغ بسته تشویقی تاثیر شگرفی در افزایش تمایل به نوسازی بافت‌های ایجاد کرده است به طوری که از مهرماه سال گذشته تا اردیبهشت امسال بیش از ۱۸ هزار پروانه در بافت‌های فرسوده صادر شده که در مقایسه با ۱۰ هزار واحد زمان مشابه سال قبل از آن رشد حدود ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11045

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: