سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نمایشگاه «روستا آباد» بازدید کرد

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نمایشگاه «روستا آباد» بازدید کرد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عصر جمعه به همراه «علی کریم‌پور نطنزی» دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری با حضور در مصلی تهران از غرفه‌های مختلف نمایشگاه «روستا آباد» که با هدف معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان و عشایر از نقاط مختلف کشور برپا شده است، بازدید کرد و پای صحبت تولیدکنندگان محصولات روستایی و عشایری قرار گرفت.

این نمایشگاه همزمان با روز «روستا و عشایر» با حضور بیش از چهار هزار تولید کننده روستایی و عشایری با قومیت‌های مختلف و در بیش از یک‌هزار غرفه از تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شده است.

تولیدکنندگان برتر روستایی و عشایری در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری را در معرض دید عموم قرار داده اند.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم است که در آن قابلیت فروش نیز به خریداران فراهم شده است.

نمایشگاه «روستا آباد» از سوی معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری و با همکاری استانداری‌های سراسر کشور، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط برگزار شده است که در آن برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسمات آیینی و محلی، اجرای بازی‌های بومی محلی و ویژه برنامه های ورزشی محلی، معرفی قومیت‌ها، برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان اجرایی می‌شود.

برگزاری جشنواره مجازی عکاسی و پویش «روستای من» ویژه کودکان، معرفی ۱۰۰ روستای نمونه و تولیدات آنها، حضور کارشناسان روستایی و عشایری، شناسایی طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی در روستاها و رسیدگی به دغدغه‌ها و رفع موانع تولید در روستاها از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

تولیدکنندگان روستایی و عشایری از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه و ساعت ۱۰ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه در مصلای تهران میزبان مراجعه کنندگان هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13378

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: