یازدهمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تشکیل شد

یازدهمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تشکیل شد

یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان‏‏، رؤسای امورو کارشناسان سازمان تشکیل شد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ که چهار‌شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دو گزارش از سوی  « کمیته منابع » و « کمیته مصارف » در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳  از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.

دکتر «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه با  اشاره به اینکه  لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: قرائن و شواهد نشان می دهد که لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه، اوائل آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.
معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در فرایند  تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳  تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره وری در ادامه سیاست های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.
دکتر منظوربا اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی ها  در همه حوزه ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳  کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرا خواهد گرفت تا این مهم منجر به  کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.
رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکتهای دولتی ارائه شود تا شرکت ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.
معاون رئیس جمهورسپس در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ با این حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
دکتر منظور تاکید کرد: ضروری به نظر می سد؛ سازمان برنامه و بودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دوسطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع بندی نهایی  خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری ترین موضوع به بحث مصارف و منابع اختصاص دارد در اسرع وقت ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه  ۱۴۰۳بایستی سریعا تهیه و به هیات دولت ارائه شود که بعد از تصویب درهیات دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل  آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.
این گزارش می افزاید: در یازدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۳ هر یک از معاونین، روسای امور  و کارشناسان سازمان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13382

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: