بخش دریایی طرح بندرعباس-لافت-گورزین ویژگی‌هایی ممتاز دارد

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری:

بخش دریایی طرح بندرعباس-لافت-گورزین ویژگی‌هایی ممتاز دارد

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه بخش دریایی طرح بندرعباس-لافت-گورزین ویژگی‌هایی ممتاز دارد، تأکید کرد: وزارت نفت از هر اقدامی که در راستای فناورمحورکردن صنعت نفت باشد، قطعاً استقبال و حمایت می‌کند.

به گزارش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، وحیدرضا زیدی فرد در مراسم بازدید مدیران وزارت نفت و صنعت گاز از بخش دریایی پروژه بندرعباس-لافت-گورزین، اظهار کرد: معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت پشتیبانی از پیشگامان فناوری و مسائل مهندسی را در ابعاد سیاستگذاری، قراردادی و فنی با جدیت دنبال می‌کند و این مهم را رسالت خود می‌داند.

وی با بیان اینکه عبور خط لوله گاز از زیر بستر دریا در پروژه بندرعباس-لافت-گورزین در مقایسه با طرح‌های مشابه مشخصه‌های ممتازی دارد، تصریح کرد: افزون بر برتری در ویژگی‌هایی نظیر طول و اندازه، این خط لوله گاز، از هر دو سوی خشکی و دریا در بندر عباس و جزیره قشم به طور همزمان در حال اجراست که این روش اجرایی، سبب کاهش هزینه و سریع‌تر شدن زمان اجرا می شود.

زیدی فرد با تأکید بر اینکه تسلط بر علم مدیریت طرح، عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد، گفت: در این طرح تیمی بسیار حرفه‌ای و کاربلد در سطوح کارفرما و پیمانکار دست به دست هم داده اند تا کار به گونه‌ای موفق و به‌موقع انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه گاز به عنوان متولی مباحث مهندسی در شرکت ملی گاز با جدیت و همت مسائل مهندسی را پیگیری می کنند و همه ما دست اندرکاران باید تلاش کنیم که وضعیت مهندسی را در سطوح کارفرمایی، پیمانکاری، بهره برداری و اجرا به سطح بین‌المللی برسانیم و در فراسوی مرزها حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های صدور خدمات فنی – مهندسی در وزارت نفت متشکل از تیم‌های ۴ شرکت اصلی و شرکت‌های بخش خصوصی شکل گرفته و تلاش‌های متعددی را برای حضور پیمانکاران داخلی در عرصه بین المللی در دست اجرا دارد، گفت: در مذاکرات با طرف‌های خارجی، توانایی شرکت‌های داخلی کاملاً عیان است و با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی، یقیناً می‌توانیم مسائل پیچیده مهندسی را به راحتی مدیریت کنیم و ان شاءالله افق روشنی را در این زمینه برای کشور رقم بزنیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11380

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: