وزرای اَپک: گسترش جنگ غزه اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند

وزرای اَپک: گسترش جنگ غزه اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از نشست مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه گفت که وزرای دارایی این مجمع گسترش جنگ اسرائیل و فلسطین را تهدیدی برای اقتصاد جهانی می‌دانند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که وزرای دارایی مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) بر این قضیه اتفاق نظر دارند که گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.

جانت یلن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای دارایی این سازمان در سانفرانسیسکو گفت: «ما در مورد خطرات پیرامون چشم‌انداز اقتصاد جهانی صحبت کردیم و معتقدم یک دیدگاه مشترک وجود داشت که همه ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا جلوی بحران درگیری بین اسرائیل و حماس را بگیریم تا به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود».

یلن افزود که اگر درگیری‌های جاری به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود، می‌تواند خطراتی برای اقتصاد جهانی ایجاد کند.

این در حالی است که آمریکا از همان روزهای نخست تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی بر حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی برای تداوم حملات خود به غزه تاکید کرد و ضمن ارسال تسلیحات برای این رژیم ناوگان‌های نظامی خود را به منطقه اعزام کرد.

اسپوتنیک نوشت: کارشناسان نسبت به خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه در پی تحولات اخیر پیرامون غزه هشدار داده و تاکید کردند که آنچه این بار در حال رخ دادن است، خبر از یک جنگ گسترده و ویرانگر می‌دهد.

از سوی دیگر همزمان با برگزاری نشست اعضای مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در آمریکا، هزاران نفر از حامیان فلسطین با حضور در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

سی امین اجلاس اپک  از بیستم آبان ماه آغاز شده و تا بیست و ششم ادامه دارد.

از ۱۱ تا ۱۴ نوامبر(۲۰ تا ۲۳ آبان) رؤسای اقتصادی کشورها و از ۱۵ تا ۱۷ نوامبر(۲۴ تا ۲۶ آبان) سران کشورهای عضو در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

اپک در سال ۱۹۸۹ در کانبرا، پایتخت استرالیا به‌عنوان یک انجمن گفت‌وگوی غیررسمی با هدف ترویج یکپارچگی اقتصادی منطقه‌‎ای تأسیس شد. اعضای این سازمان ۳۸ درصد از جمعیت جهان، یا نزدیک به سه میلیارد نفر، حدود ۶۲ درصد تولید ناخالص داخلی و تقریباً نیمی از تجارت جهانی را پوشش می‌دهند.

استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، چین، هنگ‌کنگ، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پاپوآ گینه‎نو، پرو، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، تایوان، تایلند، آمریکا و ویتنام. هند اعضای این مجمع محسوب می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15089

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: