کاهش تولید فولاد در جهان/ ایران ۲۲.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد

کاهش تولید فولاد در جهان/ ایران ۲۲.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که فولادسازان جهان طی ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد تولید کردند که نشان از افت ۰.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

بر اساس این گزارش میزان تولید فولاد ایران از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی با کاهش (۰.۶) کمتر از یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

کاهش تولید فولاد در جهان/ ایران ۲۲.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد

کاهش ۱.۵ درصدی تولید جهانی در سپتامبر ۲۰۲۳

۶۳ فولادساز بزرگ جهان طی سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین طی مدت یاد شده، ایران توانست ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کند ایران با این میزان تولید همچنان در جایگاه دهم تولید جهانی فولاد قرار دارد.

طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، چین با تولید ۷۹۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان صدرنشین تولید این محصول در جهان است. پس از آن، هند با تولید ۱۰۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ایالات متحده آمریکا با تولید ۶۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و روسیه با تولید ۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام توانستند به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم بایستند.

طی مدت یاد شده، کره جنوبی با تولید ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲۴ میلیون تن و ایران با تولید ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب در جایگاه‌های ششم تا دهم قرار گرفتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14268

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: