بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بندر امیرآباد

در دومین روز سفر به مازندران انجام شد؛

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بندر امیرآباد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز سفر خود به استان مازندران صبح امروز جمعه از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های مختلف بندر امیرآباد بازدید کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار افزایش بهره‌مندی از پتانسیل بندری و اسکله‌های تخلیه و انبارهای ذخیره‌سازی کالا در این مجموعه اقتصادی و تجاری شد.
بندر امیرآباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس‌کرانه با دارا‌ بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیرساخت حمل‌ونقل مدرن چندوجهی، اسکله رو _ رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس(CIS) با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه دریای خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.
بندر امیرآباد در کنار آن‌که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷/۵ میلیون تُن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.
اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷/۵ میلیون تن و بهره‌مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین‌المللی شمال به جنوب(INSTC) از دیگر ویژگی‌های شاخص بندر امیرآباد است.
سیدصولت مرتضوی با هدف شرکت در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران و همچنین آغاز عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) به مازندران سفر کرده است.
حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای سرافراز استان مازندران، دیدار با استاندار، بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر‌ پارس در جویبار و بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر تعاون به مازندران است.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10493

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: