تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت با دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش در گچساران

تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت با دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش در گچساران

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت ‌بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم اظهار کرد: وزارت نفت در میدان عمل انقلابی عمل کرده است و کارکنان نفت در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده‌شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفتن سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌ها دارد، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار بشکه نفت به‌وسیله این دستگاه‌ها به‌منظور پیشگیری از سوزانده شدن و آلودگی‌های محیط زیستی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شده است که اقدامی بزرگ به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت ‌بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با قدردانی از اقدام‌های جهادی کارکنان صنعت نفت گچساران در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و جاده‌های سخت‌گذر تصریح کرد: در همین مدت تعمیر اساسی ۱۰۷ دستگاه مخزن تحت فشار درون کارخانه‌ها و سرچاهی با موفقیت انجام شده است.

کمالی افزود: ۲ هزار و ۵۳۴ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در کنار نصب و تعویض ۵۴۵ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها از دیگر کارهای ارزشمند نیروهای عملیاتی نفت و گاز گچساران است.

وی اظهار کرد: کارکنان عملیاتی این شرکت در دوره مورد بررسی موفق شده‌اند ۳۹۲ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را با موفقیت به انجام برسانند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به دیگر اقدام‌های این شرکت گفت: تعمیر کلی ۱۴۲ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۴۲ دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، ۵۵ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، ۳۶ دستگاه تلمبه‌ نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، هشت دستگاه دیزل آتش‌نشانی و یک دستگاه توربین گازی از دیگر اقدام‌های انجام‌شده این شرکت در راستای افزایش تولید است.

کمالی تصریح کرد: در این مدت ۳۸۰ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و تعویض کوپن‌های ضدخوردگی انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان قرار گرفته و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکت‌ها از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، گفت: انجام این عملیات‌ها در یکی از وسیع‌ترین شرکت‌های بهره‌بردار از روحیه جهادی، همت و تلاش کارکنان نفت و گاز گچساران حکایت دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17226

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: