رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیک در ۶ ماه نخست امسال

رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیک در ۶ ماه نخست امسال

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت صمت، رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی صبح دیروز و با هدف ایجاد محیط برای تعامل صاحبان کسب‌وکار و شبکه‌سازی، ترغیب سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی برای سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی، معرفی فرصت‌های ایجاد شده توسط وزارت صمت برای رشد کسب‌وکارها در کشور، معرفی ظرفیت‌های داخلی تجارت الکترونیکی کشور به سرمایه‌گذاران و تجار داخلی و خارجی، ایجاد انگیزه برای منابع انسانی مستعد برای ورود به این حوزه کسب‌وکار و تقدیر از برترین شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک، توسط مرکز توسعه تجارت‌الکترونیکی آغاز به‌کار کرد.

این رویداد با حضور «عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی» رئیس کمیسیون صنایع و معادن، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات و «محمدمهدی برادران» معاون خدمات عمومی وزارت صمت، «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا)، «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و جمعی از مدیران اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی، در محل سازمان مدیریتی صنعتی برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، گفت: در دو سال گذشته دولت بر اقتصاد مردمی، استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و شرکت‌های نوآور و کاهش تصدی‌گری دولتی در امور اجرایی تاکید کرده است؛ در وزارت صمت نیز، چنین رویکردی پیگیری شد و درحال حاضر تعدادی از اقدامات توسط شرکت‌های فن‌آور و نوآور درحال انجام است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های نو‌آور مسیر خود درکسب و کارهای الکترونیکی را با قدرت و سرعت ادامه می‌دهند، افزود: در این زمینه امروز تفاهم‌نامه‌ها و مسیرهای همکاری مشترک میان دولت با بخش فن‌آور و نوآور خصوصی آنهم در حوزه‌های مختلف امضا می‌شود که شروعی برای درگیرکردن و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در امور اجرایی و کاهش تصدی‌گری دولت در فعالیت‎‌های بخش خصوصی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، شرکت‌های تجارت الکترونیک را بهترین همکاران وزارت صمت در سطح ملی برشمرد و یادآور شد: در حوزه‌های فروش موبایل، لاستیک خودرو، روغن موتور و قطعات یدکی، کمتر مورد رصد قرار داشت که در این راستا وزارت صمت در نظر دارد تا با کمک شرکت‌های تجارت الکترونیکی، شفافیت بیشتری را روی این حوزه‌های بوجود آورد.

وی اضافه کرد: در زمینه توجه بیشتر به تجارت الکترونیکی در تجارت خارجی کشور، اقدام‌هایی به شکل مشترک میان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است و فرصت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

کلاهدوزان در پایان با اشاره به مجموعه زحمات فعالان در این اکوسیستم و توجه به تمام مشکلات و سختی‌ها که در مسیر کسب و کارها وجود داشته از رشد ۴۷ درصدی حوزه تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در حجم معاملات تجارت الکترونیک شاهد رشد ۷۵ درصدی بوده‌ایم؛ البته این رشد بدون درنظر گرفتن رشد معاملات دولتی سامانه ستاد است که همه این اتفاقات مثبت ماحصل تلاش و زحمات اهالی زیست‌بوم نوآوری و تجارت الکترونیک است.

گفتنی است، از اجزای اصلی دیگر این رویداد می‌توان به تشکیل نمایشگاه تجارت الکترونیکی و غرفه‌های اختصاصی به کسب و کارهای شرکت‌کننده، حضور مسئولان، بازدید عمومی مردم، عقد انواع تفاهم‌نامه‌های تجارت به تجارت (B۲B) و تجارت به دولت (B۲G) اشاره کرد.

در نمایشگاهی که در این رویداد برای بازدید مقامات و تعامل با کسب‌وکارها تشکیل شده، ۲۵ غرفه از کسب و کارهای برتر تجارت الکترونیکی حضور دارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13837

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: