اشتغال بیش از ۲ میلیون نفر در صنعت پوشاک

اشتغال بیش از ۲ میلیون نفر در صنعت پوشاک

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت در حال حاضر حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر در صنعت پوشاک کشور مشغول به کار هستند.

اخیرا مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعاتی درباره وضعیت فعلی صنعت پوشاک اعلام کرده است.

بر این اساس در حال حاضر در حوزه صنعت پوشاک حداقل ۱۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی ثبت شده که این آمار به غیر از مجموعه‌ واحدهای مشاغل خانگی و مزون‌هایی است که توسط وزارت ارشاد دارای مجوز هستند. حداقل ۲۸۰ هزار واحد صنفی توزیعی نیز در حوزه پوشاک فعال است که این‌ آمار نیز به غیر از فروشگاه‌های فعال در حوزه فضای مجازی و بعضا بدون مجوز است.

بر اساس اظهارات این مقام مسئول در حال حاضر ۱۰۰۰ واحد صنعتی تولیدی در حوزه پوشاک در کشور فعال است. در این تعداد واحد صنعتی- تولیدی به‌علاوه ۱۰۰ هزار واحد صنفی-تولیدی مابین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر اشتغال دارند که با احتساب اشتغال در حوزه توزیع، حدود دو تا ۲.۵ میلیون نفر (آمار ثبت شده رسمی واحدهای رسمی) در صنعت پوشاک کشور مشغول به کار هستند.

همچنین  در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی در صنعت نساجی ۱۷.۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ بود که در کل رسته‌های صنعتی بالاترین عدد را داشته است. از طرف دیگر در حوزه پوشاک رشد اقتصادی شش درصد ثبت شده که به هدف‌گذاری هشت درصدی نزدیک بود.

واردات ماشین‌آلات دوخت‌ نیز در سال گذشته حدود ۹۵۰ هزار دلار بوده، اما این میزان در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵۰ هزار دلار بوده است؛ بنابراین ارزش واردات ماشین‌آلات دوخت حود ۴۰ درصد رشد داشته است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11410

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: