هشدار بانک بزرگ آمریکایی نسبت به اوضاع اقتصادی آلمان

هشدار بانک بزرگ آمریکایی نسبت به اوضاع اقتصادی آلمان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، پیتر اوپن هیمر، یکی از کارشناسان ارشد بانک گلدمن ساکس آمریکا، هشدار داد که آلمان همچنان با چالش‌های جدی در حوزه تولید و صنعت مواجه خواهد بود؛ چراکه این کشور هنوز درگیر بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی است.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در سه ماهه نخست امسال از نظر فنی وارد رکود شد؛ چراکه رشد اقتصادی این کشور به منفی ۰.۳ درصد کاهش یافت. بانک ملی آلمان اخیرا اعلام کرده که اقتصاد این کشور به لطف کاهش مصرف مردم و ضعیف‌تر شدن صنایع در سه ماهه جاری هم رشد منفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد.

اوپن هیمر که یکی از مدیران ارشد بانک گلدمن ساکس است، گفته که مخمصه‌ای که اقتصاد آلمان با آن در شرایط کنونی روبرو است، به خاطر وجود برخی عوامل است.

اگرچه شاهد بهبود اوضاع در برخی بخش‌های اقتصادی آلمان هستیم، اما اوپن هیمر بر این باور است که در آینده وقوع هرگونه تنش ژئوپلتیک و یا اختلا در تجارت جهانی روند بهبود اوضاع در بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار مشکل خواهد کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12525

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: