هشدار سیلاب در ۳ استان شمالی کشور

هشدار سیلاب در ۳ استان شمالی کشور

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش در بیشتر مناطق کشور نسبت به سیلاب در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هشدار داد.

کبری رفیعی وضعیت جوی کشور را برای امروز اول فروردین ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: در بیشتر مناطق کشور به جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب غرب خوزستان در ساعاتی از روز بارندگی همراه با وزش باد پیش بینی شده است که طبق نقشه‌های هواشناسی در ساعات عصر و به تدریج از میزان بارندگی‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به بارش‌های سیلابی در گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار داد و با اعلام اینکه فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، از ورود سامانه بارشی جدید در جمعه از جنوب غرب به کشور خبر داد و گفت: بارش‌های جمعه در ابتدا استان‌های واقع در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور را شامل می‌شود و سپس به سایر مناطق می‌رسد.

وی اضافه کرد: بارش‌های جمعه همراه با رعد و برق در استان‌های کرمان، اصفهان و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های زنجان، قزوین، تهران و البرز پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، شنبه شمال‌غرب و بخش‌هایی از کرمانشاه، همدان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش دارند و از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. آب‌های خلیج فارس تا جمعه، مواج و متلاطم است و آب‌های دریای خزر نیز تا پنجشنبه مواج است.

وی افزود: تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده است و بعدازظهر وزش باد نیز رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۶ و کمینه دما ۱۰ درجه بالای صفر است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19710

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: