کیانی شهردار کرج : تحقق ۱۰۰ در صدی بودجه شهرداری کرج در سال ۱۴۰۱

گزارش مشروح و اختصاصی خبرنگار اقتصاد کشور از عملکرد شهرداری کرج

کیانی شهردار کرج : تحقق ۱۰۰ در صدی بودجه شهرداری کرج در سال ۱۴۰۱

به گزارش اقتصاد کشور ؛ کیانی شهردار کرج در گفتگویی مشروح و اختصاصی خبرنگار این رسانه دانش بنیان در حوزه اطلاع رسانی شرکت ها ، موسسات و سازمانهای اقتصادی ، که امروز پس از ملاقات مردمی وی با شهروندان کرجی صورت گرفت ، مهمترین اقدامات و برنامه های مدیریت شهری کرج بویژه در موضوع ترافیک و محیط زیست را تشریح کرد.

در حاشیه این گفتگوی اختصاصی که کریمیان مدیر مسئول پایگاههای خبری اقتصاد کشور و بلدیه آنلاین نیز حضور داشت، شهردار کرج از انتشار اخبار مدیریت شهری کرج در بلدیه آنلاین تشکر کرد و آن را گامی مهم در ایجاد پیوند میان شهروندان و خادمان آنها در شهرداری و شورای شهر توصیف کرد.

مهرداد کیانی شهردار کرج  در ابتدا به متروی کرج اشاره کرد و افزود: در یک سال و نیم  گذشته و از زمان  شروع مسئولیت بنده در شهرداری کرج و به لطف همدلی که در مجموعه شهرداری و شورای شهر کرج وجود دارد،  اقداماتی از جمله بهره برداری بخشی از متروی کرج پس از ۲۰ سال از زمان کلنگ زنی پروژه بوده است.

وی گفت:  تا یک سال پیش مردم کرج در حسرت و آرزوی استفاده از برکات مترو بودند الحمدالله با همدلی و تلاش شبانه روزی که اتفاق افتاد ما یک رام قطار را روی ریل قرار دادیم که از گلشهر تا چهارراه طالقانی به صورت رایگان ۳ روز در اختیار مردم است علت اینکه سرویس دهی کم است اینست که یک رام قطار بیشتر نداریم و رام دوم در حال اورهال و بازسازی است.

 وی با بیان اینکه برای بهره برداری کامل از مترو باید حداقل ۳۰ رام قطار داشته باشیم،  افزود :  پیگیر افزایش طول خط مترو هستیم و با یک سرعت خیره کننده نیز ایستگاه شهید سلطانی در حال ساخت است ،سفت کاری تمام شده و نازک کاری شروع شده که در بازدیدی که دیروز از پروژه داشتم انتظار میرود تا پایان سال کار ساخت این ایستگاه تمام میشود.

شهردار کرج گفت: در جریان ساخت مترو مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد و وزیر کشور در چند بازدید از سرعت اجرای پروژه اظهار رضایت کرد وقول داد از محل خرید رام نگاه ویژه ای به متروی کرج شود.

کیانی در باره اجرای یک طرح بزرگ جاده ای در کرج گفت: موضوع مهم دیگر بزرگراه شمالی کرج است که در اولویت برنامه های عمرانی شهرداری کرج قرار دارد این طرح از ۱۰ سال پیش شروع شد، که با توجه به جهش قیمت ها متوقف شد  در عین حال امسال ۷ و نیم کیلومتر آنرا افتتاح کردیم و تلاش میکنیم این بزرگراه مهم را که مورد توجه  و رضایت مردم کرج قرار گرفته و ترافیک خیابان شهید بهشتی را کاهش خواهد داد ، از باغستان تا بلوار خوارزمی ادامه دهیم. ضمن اینکه با احداث پل های بتونی و کابلی  بی صفر و بی ۱ که از نظر سازه و ابعاد در دنیا کم نظیر و ممتاز است و با تکنولوژی روز دنیا توسط کارشناسان ایرانی ساخته میشود اتوبان شهید همت وارد شهر کرج خواهد شد.البته قول نمیدهم اما تلاش و هدف ما برای این اتفاق مبارک شهریور ماه سال آینده خواهد بود.

کیانی به استفاده از اتوبوس برقی در حمل و نقل شهری کرج اشاره کرد و گفت: در مورد اتوبوس های برقی با مساعدت شورای اسلامی شهر کرج و عنایت وزارت کشور اولین شهری خواهیم بود که میزبان اتوبوس های برقی خواهیم شد. در همین ارتباط ۴۰ دستگاه اتوبوس خریداری کردیم  و ۸۰ نفر از رانندگان شهرداری تحت آموزش نحوه هدایت این اتوبوس ها قرار دارند.

وی گفت: مزیت این اتوبوس ها حمل و نقل پاک و استهلاک پایین آن است. به طوری که باطری آن ۸ سال و موتور آن ۵ سال ضمانت دارد  و بدلیل کیفیت بیشتر و عدم نیاز به تعمیرات زمان های بیشتری در چرخه خدمت خواهند بود.

شهردار کرج به طرح مهم دیگری در بهبود ترافیک شهری کرج اشاره کرد و گفت: کلنگ احداث خط بی آر تی هم به زمین زده شده و دارای ۱۷ کیلومتر طول خط است و از اتوبوس های برقی هم در این مسیر استفاده خواهیم کرد.ضمن اینکه ۷۰ دستگاه ون نیز خریداری شده است.

کیانی گفت: برای اولین بار در دو دهه اخیر بودجه شهرداری کرج در سال ۱۴۰۱ با وجودیکه از ۴ هزار میلیارد به ۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت به طور ۱۰۰ در صد محقق شد. و خوشحالیم در بند ت تبصره ۶ بودجه که املاک دارای رای تخریب در کشور  را تعیین تکلیف میکند ،تنها شهر کشوریم که در اجرای این قانون موفق عمل کردیم و توانستیم ۱۳۰۰ میلیاد تومان هم در این زمینه وصول کنیم.

شهردار کرج در باره سایر برنامه های مدیریت شهری کرج در آینده گفت: برای بهبود وضعیت ترافیک شهر ، کنارگذر مهرشهر را با تملک ۶۰۰ متر فضا امتداد خواهیم داد و کلنگ زنی ۶ تقاطع سنگین و مهم را در شهر داریم ضمن اینکه در کار آسفالت و لکه گیری معابر شهری معادل چند سال کار انجام شده است.

کیانی گفت: فضای کار با اعضای شورای شهرکرج که از جوانترین اعضای شورای شهر در کشور هستند، فضایی بسیار تعاملی و صمیمانه است بویژه اینکه همه نسبتا جوان و گام دومی هستیم و رویکرد ما سازندگی و تعامل است.

شهردار کرج افزود:  اخیرا وزارت کشور مدیریت شهری کرج در مبحث برقی سازی حمل و نقل و حفظ محیط زیست را ممتاز ارزیابی کرد و در جشنواره شهید رجایی در استان نیز برای اولین بار رتبه ممتاز رو کسب کردیم.

کیانی در پایان این گفتگو تاکید کرد: برنامه سال آینده شهرداری کرج ادامه پروژه های بزرگ و به سامان رساندن پروژه های بر زمین مانده شهری از جمله پروژه مصلی شهر کرج پس از ۲۰ سال از شروع ساخت آن است .

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17706

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: