سهم ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی «ومعادن» در پروژه‌های توسعه‌ای

سهم ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی «ومعادن» در پروژه‌های توسعه‌ای

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، در جلسه کنترل مدیریت شرکت توسعه معادن و فلزات، ضمن بیا مطلب فوق گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) هفت پروژه پیشران اقتصادی در حال اجرا دارد که راهبری آن به‌طور مستقیم با این مجموعه است.

وی افزود: این شرکت دارای پروژه‌های در حال اجرا و برنامه‌ریزی، در شرکت‌های بزرگ معدنی است که در زنجیره ارزش محصولات معدن و صنایع معدنی، تاثیرگذاری بالایی دارد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ایمیدرو راهبری و پایش پروژ‌ه‌های توسعه‌‌ای شرکت‌ها را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است، اعلام کرد که افزایش تولید از سیاست‌های اصلی این حوزه به شمار می‌رود.

ثبت سود خالص ۳۹۱ میلیون دلاری در سال ۱۴۰۱

در ادامه این جلسه «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) اعلام کرد که این شرکت طی سال گذشته سود خالص ۳۹۱ میلیون دلاری را ثبت کرده است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای هدف‌گذاری شده؛ افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شرکت مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در معرفی طرح‌های در دست اجرا با راهبری توسعه معادن و فلزات، اظهار کرد: از جمله طرح‌های برجسته که راهبری آن را بر عهده داریم؛ می‌توان به احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی کردستان، اقلید و آرتاویل اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کارخانه ذوب و فولادسازی کردستان، تکمیل پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سمنان و احداث کارخانه کنسانتره‌سازی سنگ‌آهن صبانور از طرح‌های توسعه‌ای «ومعادن» محسوب می‌شود.

سعدمحمدی همچنین گفت: احداث کارخانه تولید مس جانجا، تولید استیل کورد و احداث کارخانه تولید فروسیلیکومنگنز بخشی از طرح‌های جاری و در حال برنامه‌ریزی شرکت است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14763

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: