حرکت به سمت زنجیره ارزش با تقویت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه

حرکت به سمت زنجیره ارزش با تقویت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر ؛ جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تخصیص اعتبار مالیاتی واحدهای تحقیق و توسعه به واحدهای صنعتی بزرگ در رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان که در برنامه هفتم مصوب شده است گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان موتور محرکه تکنولوژی در کشور هستند و در حقیقت نقطه اتصال ما با دنیای پیشرفته وین تک ها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: این شرکت‌های دانش بنیان هستند که تکنولوژی‌ها را بومی می‌کنند و در جهت حل مسائل و مشکلات تولید در کشور گام‌های اساسی برمی‌دارند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: بنابراین باید به هر شکلی که شده از این شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود حمایت‌هایی که در قانون جهش تولید دانش بنیان برای آنها دیده شده نه تنها نباید این حمایت‌ها را محدود کنیم بلکه اگر آن قانون خلاءها و کمبودهایی دارد باید آن خلاءها و کمبودها را هم پر کنیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه بیان کرد: جهت گیری ما هم در برنامه هفتم مبتنی بر این بوده که بتوانیم مایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان را تقویت کنیم یکی از این حمایت‌ها هم تخصیص اعتبار مالیاتی به واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ صنعتی و بخش‌های خصوصی بدهیم تا به این وسیله از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: البته در ابتدا این بند در برنامه هفتم حذف شده بود و مقرر شده بود که تمامی معافیت‌های مالیاتی حذف گردد اما کمیسیون تلفیق با این موضوع مخالفت کرد و این اعتبار مالیاتی را تقویت هم کرد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: در مجلس نه تنها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را محدود نکردیم بلکه سعی کردیم از جنبه‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنیم.

قادری در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می‌شود تا صنایع ما به سمت تحقیق و توسعه روی بیاورند و دیگر بهانه نبود اعتبار را نداشته باشند و به این وسیله اقدام به توسعه زنجیره ارزش خود کنند و هرچه بیشتر از خام فروشی جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: ما درصددیم با این شیوه صنایع را تحریک کنیم که با این شیوه به سمت تولید محصولات نهایی زنجیره ارزش پیش بروند در حال حاضر معضل و مشکل ما در کنار سرمایه محدودیت دانش فنی است این شرکت‌های دانش بنیان هستند که می‌توانند این دانش را بومی کنند. بنابراین باید به صورت ویژه به دانش بنیان‌ها توجه کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13869

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: