نشست تخصصی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری کارآفرین برگزار شد

نشست تخصصی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری کارآفرین برگزار شد

نمایشگاه روستاآباد امروز شاهد نشست تخصصی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری کارآفرین بود، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری از سخنرانان این مراسم بودند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ظهر امروز در نشست تخصصی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری کارآفرین و بررسی چالش‌های آن در نمایشگاه روستاآباد حاضر شد و گفت: بحث بازار از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر بتوانیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که دغدغه این موضوع برای تولیدات زنان روستایی و عشایری مرتفع شود گام موثری را برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: هماهنگی با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برای ایجاد بازارهای محلی برای عرضه محصولات دارای اهمیت است، همچنین ایجاد غرفه های عرضه محصولات تولیدی در استان های مختلف کشور به مناسبت‌های مختلف نیز در دستور کار قرار دارد.

خیام‌نکویی نگاه آموزشی در این حوزه را دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: آموزش زنان روستایی و عشایری تولیدکننده برای بازاریابی بهتر، بهره‌وری بالاتر، تعامل بیشتر با مشتری و بسیاری از مهارت‌های دیگر در فضای عرضه‌ ایجاد می‌شود.

تربیت زنان کارآفرینان روستایی و عشایری در استان‌ها

مریم طهماسبی مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در این نشست ضمن معرفی فعالیتها و برنامه های حمایتی دفتر زنان برای بهبود کسب و کار حدود ده میلیون زن روستایی و ۵۰۰ هزار زن عشایری، گفت: تربیت کارآفرینان روستایی و عشایری در ۱۸ استان انجام شده و بنا داریم در ۱۴استان دیگر نیز تربیت زنان کارآفرین روستایی و عشایری عملیاتی شود.

به گفته وی، در ظرفیت سازی از زنان علاقمند به عنوان تسهیل‌گران توسعه روستایی، آموزش‌های مهارتی و فنون لازم برای ارتباط بهتر با جامعه محلی ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از زنان کارآفرین پیشنهادات خود را مطرح کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13495

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: