ثبات قیمت در بازار سکه؛ قیمت طلا کاهش یافت

ثبات قیمت در بازار سکه؛ قیمت طلا کاهش یافت

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، از ثبات قیمت‌ سکه در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و تاکید کرد که هر چند نوسان در طول هفته دیده شد اما در نهایت به قیمت‌های ابتدای هفته رسید؛ البته با توجه به کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، طلا در بازار داخل هم ارزان شده است.

محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در طول هفته‌ای که گذشت در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با نوسان کمی همراه بود، اما در روزهای پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) یکباره قیمت اونس جهانی طلا با  ٢٧ دلار کاهش مواجه شد؛ این در حالیست که قیمت انواع فلزات گرانبها نظیر نقره، پلاتین و پالادیوم هم با کاهش همراه بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: از سوی دیگر در بازار داخل دو هفته‌ای است که سیر نزولی را در نرخ ارز شاهد هستیم؛ روند کاهشی نرخ ارز در کنار کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی سبب شد که قیمت سکه و طلا در داخل هم سیر نزولی نسبتاً چشمگیری داشته باشد؛ اما در روزهای پایانی هفته قیمت‌ها به ثبات رسید و به نسبت ابتدای هفته به طور متوسط تغییرات کمی را نشان می‌داد.

این کارشناس بازار سکه و طلا در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار این هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، اظهار کرد: قیمت انواع قطعات سکه در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) تغییری نسبت به قیمت‌ها در ابتدای هفته نداشت. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ٢۴ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان، تمام طرح جدید ٢٨ میلیون و ۵٨٠ هزار تومان، نیم سکه ١۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان، ربع سکه ١٠ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی شش میلیون و ٢٠٠ هزار تومان قیمت داشته است.

وی تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته بدون تغییر مانده‌اند اما در طول هفته هم افزایش و هم کاهش را تجربه کرده‌اند. اما در مجموع قیمت‌ها در روز معاملات روز پنجشنبه تغییری نسبت به قیمت‌ها در روز شنبه نداشته است.

کشتی‌آرای ادامه داد: هر چند که سکه از ثبات قیمتی بهره ‌برد اما با توجه به کاهش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، طلا در بازار داخل نیز با کاهش قیمت مواجه شده است. هر مثقال طلا ١٧ عیار با ١٠٠ هزار تومان کاهش به ١٠ میلیون و ١٠ هزار تومان رسید و حباب آن نیز کاهش پیدا کرد. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز دو میلیون و ٣١١ هزار تومان معامله شده که نسبت به ابتدای هفته به طور متوسط نسبت به ابتدای هفته ٣٠ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه گفت: حباب سکه نیز با توجه به نوسانی که در طول هفته داشتیم، بین پنج میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تا پنج میلیون و ٨٠٠ هزار تومان متغیر بود.

این کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود با توجه به بهبود شرایط اقتصادی و به‌ ویژه توسعه روابط با کشورهای منطقه و فرامنطقه، نرخ ارز روند کاهشی خود را ادامه دهد؛ بنابراین با توجه به نوسان کاهشی قیمت اونس جهانی طلا، به نظر می‌رسد که سیر نزولی قیمت‌ها را در روزهای آینده داشته باشیم. خوشبین هستیم که قیمت سکه، طلا و ارز ثبات خود را حفظ کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11144

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: