سومین میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات برگزار شد

سومین میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات برگزار شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «محمدرضا زارع برزشی» سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران، در مورد سومین میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات با محوریت استان آذربایجان شرقی که ظهر پنجشنبه در تبریز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این نشست که با هدف هم اندیشی دولت و بخش خصوصی برای بررسی موانع و چالش‌های این صنعت و ایجاد هم افزایی برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی شده است، معاون صنایع عمومی وزیر صمت به‌عنوان رئیس میز کشوری پس از شنیدن مشکلات و موانع تولید و صادرات به بیان نقطه نظرات دولت در این بخش پرداختند.

وی افزود: لزوم ایجاد شرایط و بستر‌های لازم برای توسعه صادرات و ارزآوری صنعت طلا و جواهر، مشکل تامین مواد اولیه، توجه به مزیت و ارزش افزوده گوهرسنگ، ایجاد بانک طلا و ضرورت رفع موانع گمرکی از مهمترین موضوعاتی بود که در سومین میز کشوری توسعه صنعت طلا، نقره و جواهر مطرح و مقرر شد این مشکلات مطرح شده و در جهت رفع مشکل آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

همچنین در این جلسه «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: هنر صنعت طلا، نقره و جواهرات از صنایع مورد توجه وزارت صمت است و از آن به‌عنوان یکی از صنایع برجسته و اشتغال آفرین کشور پشتیبانی و حمایت صددرصدی می‌شود.

وی از رشد ۳۶ درصد صادرات طلا و جواهر از کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با اشاره به ضرورت توجه به تولید صنعتی در این حوزه، از فعالان بخش خصوصی در استان‌ها خواست موضوع راه اندازی شهرک‌های تخصصی طلا و جواهر را برای اعتلای این صنعت جدی بگیرند.

در ادامه این نشست، «محمدجعفر عظمایی» مدیرکل صمت استان آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت‌های این صنعت در استان به عنوان یکی از استان‌های مطرح در زمینه تولید و استخراج طلا گفت: یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی، نزدیک به۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی، پنج معدن و دو واحد فرآوری طلا و جواهر در استان فعال هستند و این صنعت در استان با ایده‌های خلاقانه در حال رشد و توسعه است.

گفتنی است شهرک طلا و جواهر تبریز به‌منظور تکمیل و یکپارچه سازی خوشه صنعتی طلا و جواهر و استقرار واحد‌های فعال در این صنعت با پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم یک هزار و ۱۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15255

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: