روند صعودی مصرف آب در پایتخت

روند صعودی مصرف آب در پایتخت

مصرف آب پایتخت طی هفت روز گذشته روند صعودی طی کرده است و این میزان مصرف در روز شنبه ۱۴ مرداد با بیشترین حد نصاب به سه میلیارد و ۸۱۱ میلیون لیتر رسید.

بررسی روند مصرف آب از ابتدای مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش مصرف شبانه‌روزی و افزایش میانگین مصرف لحظه‌ای است، به گونه‌ای که میانگین مصرف لحظه‌ای آب تهران طی این مدت به ۴۴ هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

افزون بر این مورد، شهروندان تهرانی امسال و در این بازه زمانی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته آب مصرف کرده‌اند.

بر اساس آمار سازمان هواشناسی، میانگین دمای هوای پایتخت در این بازه زمانی ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و این عامل، افزایش مصرف آب را به دنبال داشته است.

این میزان مصرف آب در تهران در حالی است که مجموع ذخایر سدهای پنج گانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلیون مترمکعب کسری دارد. در این شرایط تنها مشارکت مسئولانه و هوش‌مندانه شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف آب است که موجب پایداری تامین آب تهران خواهد شد.

از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری این شرکت را در پایداری شبکه آبرسانی و توزیع عادلانه آب یاری رسانند.

گفتنی است الگوی مصرف ماهانه آب در تهران ۱۴ هزار لیتر برای هر خانوار (حدود سه‌ونیم نفر) است ولی میانگین مصرف هر شهروند تهرانی ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11548

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: