‌صادرات نان صنعتی به دلیل یارانه آرد تخصیصی ممنوع شد‌

‌صادرات نان صنعتی به دلیل یارانه آرد تخصیصی ممنوع شد‌

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، «خودکفایی ایران در تولید گندم نان» امسال با خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان محقق شد که از نگاه کارشناسان نیاز به مراقبت‌هایی دارد و سیاست‌های نادرست صادرات، این موقعیت را تهدید می‌کند البته وزارت جهاد کشاورزی همسو با این سیاست اعلام کرده «صادرات نان انجام نخواهد شد».

روز گذشته، خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت نوشت: اداره کل هماهنگی و نظارت آرد و نان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده است «به آرد‌های تخصیصی یارانه داده می‌شود و صادرات نان صنعتی انجام نمی‌شود.»

در تاریخ اول آبان امسال همین مسئول در نامه به رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: چنانچه با تعیین اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان گندم مورد استفاده برای تهیه نان به‌صورت غیریارانه‌ای خریداری شده باشد، گمرک بر اساس مستندات مربوطه آن را تأیید نماید، به‌استناد مفاد بند ماده ۲۳ قانون احکام دائمی و سایر مقررات و ضوابط جاری [صادرات نان] از نظر این معاونت بلامانع است.

در این نامه شرط صادرات نان، غیر یارانه‌ای شدن قید شده بود.

به استناد آمار وزارت جهاد کشاورزی ایران امسال ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرد و میزان مصرف نان خبازی کشور هم همین میزان است. کشورها صادرات را در زمان مازاد و پس از  ذخیره سازی استراتژیک انجام می‌دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15767

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: