قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری رویترز، انتشار داده‌های تازه و آثار منفی دوچندان آن بر روند بهبود اقتصاد چین در دوران پساکرونا سبب شد تا قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۴ شهریورماه) کاهش یابد؛ هر چند احتمال ادامه کاهش عرضه از سوی دو عضو ائتلاف تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) از میزان افت قیمت‌ها کاست.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای ماه نوامبر روز سه‌شنبه ساعت ۷ و ۵۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۶۵ سنت کاهش به ۸۸ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای ماه اکتبر نیز روز سه‌شنبه با ۱۷ سنت معادل کاهش با قیمت ۸۵ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

افزایش تقاضای نفت تا پایان سال جاری میلادی برای چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، موضوع بسیار مهمی تلقی می‌شود. کاهش فعالیت‌های اقتصادی این کشور تأثیر منفی بر بازارها گذاشته زیرا محرک‌های تضمین‌شده کمتر از حد انتظار بوده است.

نظرسنجی بخش خصوصی روز سه‌شنبه نشان داد که فعالیت‌های بخش خدمات چین در ماه اوت با کمترین سرعت در هشت ماه گذشته افزایش یافته زیرا کاهش تقاضا همچنان برای بزرگترین واردکننده نفت جهان مشکل‌ساز است.

تحلیلگران اعلام کردند تلاش‌های اخیر چین برای بهبود اقتصاد بر قیمت‌های بازارها تأثیر گذاشته و اقدام‌ها برای کاهش عرضه نفت را خنثی کرده بود.

در همین حال، داده‌های مربوط به اروپا نیز نامطلوب بود. بر اساس یک نظرسنجی که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا ممکن است وارد رکود شود، کاهش فعالیت تجاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه گذشته سریع‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد شتاب گرفت زیرا صنعت خدمات برجسته این منطقه با افت فعالیت روبه‌رو شد.

معاون نخست‌وزیر عربستان سعودی اعلام کرد که انتظار می‌رود این کشور کاهش داوطلبانه نفت خود را تا ماه اکتبر تمدید کند. روسیه نیز این هفته از توافق کاهش عرضه نفت اوپک پلاس رونمایی خواهد کرد.

مسکو پیش‌تراعلام کرده است که پس از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه در ماه اوت، صادرات خود را در ماه سپتامبر ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد، همچنین انتظار می‌رود که ریاض کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه خود را تا ماه اکتبر ادامه دهد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11953

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: