خانه‌های خالی شهرهای جدید به بازار مسکن و اجاره عرضه می‌شوند

خانه‌های خالی شهرهای جدید به بازار مسکن و اجاره عرضه می‌شوند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حاشیه بازدید از متروی پرند با اشاره به پیشرفت قابل توجه در روند پروژه مترو پرند، گفت: در چند ماه گذشته با تلاش‌های انجام شده و مدیریت مناسب، علی‌رغم افزایش قیمتی که بخش‌های مختلف پروژه پیدا کرده بود، این پروژه با پیشرفت قابل توجهی همراه شد و هم اکنون شاهد روزهای پایانی انجام پروژه و اتمام آن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به همراه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و مدیریت مترو از این پروژه مهم شهر جدید پرند بازدید شد، تصریح کرد: در ۲ تا ۳ روز آینده تست گرم متروی پرند انجام خواهد شد و برای تأمین بخشی از برق این مترو، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز کمک خواهد کرد و متروی پرند در میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه مسکن نیز توضیحاتی ارائه کرد و درباره برنامه وزارت راه و شهرسازی با توجه به افزایش نهاده‌های ساختمانی برای بازار مسکن و اجاره و ساماندهی آن گفت: تمامی تلاش ما این است تا بتوانیم بازار مسکن را با روش‌های مختلف کنترل و مدیریت کنیم و همراه با افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند، متروی پرند نیز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ابزارهایی همچون مالیات بر خانه‌های خالی، ساماندهی مشاوران و بنگاه‌های مشاور املاک، راه‌اندازی سامانه‌های ثبت معاملات اجاره و خرید و فروش مسکن و همچنین قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل نهایی آن در حال انجام است، همگی راهکارهای مدیریت بازار مسکن است.

عرضه گسترده زمین از هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش نیز در ادامه برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی در ساخت و ساز واحد مسکونی تاکید کرد که تولید و عرضه مسکن و همچنین تولید و عرضه گسترده زمین که از هفته آینده در کشور آغاز خواهد شد همگی راهکارهایی است که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق آمار بانک مرکزی در بهار سال گذشته رشد (تولید) مسکن و ساختمان منفی ۸ درصد بود که در بهار امسال این بخش با رشد مثبت ۱.۶ درصد همراه بود. این مسیر در ماه‌های آتی ادامه پیدا می‌کند و کارگاه بزرگ ساختمانی در کشور ایجاد خواهد شد.

بذرپاش سرعت ساخت و ساز در کشور را مثبت دانست و گفت: عرضه مسکن با سرعت مناسب در حال انجام است و روز گذشته (۱ مهر) هزار و ۴۷۰ واحد مسکن مهر و پروژه‌های روبنایی در مهستان تحویل مردم شد و در روزهای آینده نیز ۴ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده در پرند نیز تحویل خواهد شد و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس نیز از دیگر افتتاح‌های مسکنی در این ماه است.

وی گفت: هم اکنون خانه‌های خالی فراوانی در شهرهای جدید وجود دارد که با مکانیزم‌های تنظیمی در تلاش هستیم تا به بازار عرضه شوند.

واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین تا پایان امسال در قالب نهضت ملی مسکن

بذرپاش تصریح کرد: بخشی از رشد قیمتی بخش مسکن در سال‌های گذشته به دلیل عدم عرضه مسکن و عرضه زمین بود که هم اکنون این مانع برداشته شده است. تصمیم گرفتیم تا با عرضه گسترده زمین در روستاها مشکلات این بخش را حل کنیم. تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده احتکار زمین در محدوده شهرها و همچنین روستاها در حال فروپاشی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12717

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: