کاهش قدرت خرید مردم آمریکا به خاطر تورم

کاهش قدرت خرید مردم آمریکا به خاطر تورم

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تعداد خانوارهای آمریکایی که قدرت خریدشان کاهش یافته، بیشتر شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، تضعیف بازار اشتغال آمریکا باعث شده تا تعداد مردمی که در این کشور قدرت خریدشان کمتر شده، طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته افزایش یابد.

طی ماه گذشته میزان خانوارهای آمریکایی که کاهش قدرت خرید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده‌اند، از ۱۰.۷ درصد در ماه آگوست به ۱۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

موسسه مورنینگ کانسالت، می‌گوید: مردمی که در غرب آمریکا زندگی می‌کنند، بیشتر با کاهش قدرت خرید روبرو بودند و ۲۰ درصد افراد شرکت‌کننده در یک نظرسنجی که درآمد سالانه آنها ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر بوده، اعلام کردند که انتظار دارند طی هفته‌های آینده درآمدشان کاهش یابد و قدرت خریدشان کمتر شود.

نتایج نظرسنجی مذکور همچنین نشان می‌دهد که شاهدکاهش فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا هستیم. از طرف دیگر طی سال گذشته درآمد خانوارهای آمریکایی با احتساب اثر تورمی به کمترین میزان در ۱۲ سال گذشته رسید؛ از طرفی هزینه‌های زندگی در این کشور نیز افزایش چشمگیری داشته است.

شیوع ویروس کرونا که موجب شد نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته برسد، موجب شده تا فقر کودکان در آمریکا دو برابر شود و قدرت خرید مردم آمریکایی هم کاهش یابد.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13472

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: