بی اثر شدن وام ساخت مسکن روستایی با ابلاغ دیر هنگام

بی اثر شدن وام ساخت مسکن روستایی با ابلاغ دیر هنگام

به گزارش اقتصاد کشور ؛ حسین محمد صالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تأخیر دولت در ابلاغ آئین نامه تصویب شده وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی و دلیل این تأخیر گفت: بحث مسکن و مسکن ملی در کلان شهرها و روستاها به دلیل اشکالات فراوانی که دارد، طرح ناموفقی خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر تأخیر دولت در ابلاغ این آئین نامه‌ها بانک‌ها هم مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آورند مثل سختگیری در ارائه ضامن که مردم روستا در ارائه کارمند رسمی برای ضمانت وام مشکل دارند.

صالحی دارانی افزود: مبلغ اقساط این وام‌ها هم اکثراً زیاد است و روستاییان توان بازپرداخت آن را ندارد. البته مبلغ بازپرداخت به حدی زیاد است که حتی شهرنشینان و کسانی که درآمد ثابت هم دارند نمی‌تواند اقساط این وام را بپردازند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: وام مسکن روستایی می‌تواند به مردم کمک کند تا خانه دار شوند البته شرایط آن باید کمی تسهیل شود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: بعد از اصلاح شیوه پرداخت این وام‌ها در گام بعدی دولت باید آئین نامه‌های اعطای وام مسکن روستایی را زودتر تصویب و ابلاغ کند تا گرانی و تورم باعث نشود که این مبلغ ارزش خود را از دست بدهد.

صالحی دارانی گفت: این اقدامات مسبوق به سابقه است و دولت سال قبل هم وام مسکن روستایی را در ۳ ماه انتهایی سال ابلاغ کرد و این مسئله باعث شد که روستاییان نتوانند از این وام برخوردار شوند. امسال هم نیمه اول سال را پشت سر گذاشته ایم و در حال ورود به فصل سرد سال هستیم و اگر ابلاغ این آئین نامه به تأخیر بیفتد شرایط سال قبل تکرار می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14511

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: