افت ۶۰ درصدی مصرف سوخت مایع توسط نیروگاه‌ها

افت ۶۰ درصدی مصرف سوخت مایع توسط نیروگاه‌ها

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش وضعیت آماری صنعت برق کشور از ابتدای سال جاری در ۶ ماهه اول سال جاری تا تاریخ ۱۰ شهریورماه نیروگاه‌های کشور ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون لیتر سوخت مایع شامل گازوئیل و نفت کوره مصرف کرده‌اند.
بر اساس این آمار در مدت مشابه سال گذشته یعنی ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۰ شهریور همان سال میزان مصرف سوخت مایع واحدهای نیروگاهی معادل ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب به ثبت رسیده است.
کنارهم قراردادن این ۲ آمار به معنای کاهش ۶۰ درصدی مصرف سوخت مایع توسط واحدهای نیروگاهی کشور در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

*صنعت برق در ۱۴۰۲ بهره‌ورتر عمل کرد

در این راستا، علی رادمحر، کارشناس اقتصاد انرژی به خبرنگار فارس گفت: کاهش مصرف سوخت مایع در شرایطی رقم می‌خورد که تامین برق واحدهای حرارتی ۲.۲ درصد افزایش یافته است و این مسئله به معنای افزایش بهره‌وری در تولید برق کشور است.

*مزایای کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس، استفاده از سوخت مایع همواره یکی از مهمترین محل مناقشات کارشناسان حوزه انرژی و فعالان محیط زیست به حساب می‌آید و طرفداران محیط زیست به دلیل ایجاد آلودگی و کارشناسان حوزه انرژی به دلیل عدم‌النفع مصرف سوخت مایع از مصرف این نوع انرژی در نیروگاه‌ها گلایه دارند.
از سوی دیگر، فعالین صنعت نیروگاهی نیز معتقدند با مصرف سوخت مایع، زمینه افزایش قابل توجه هزینه تولید برق و آسیب به واحدهای تولید برق مهیا می‌شود.
با توجه به جزئیات یاده شده، کاهش ۶۰ درصدی مصرف سوخت مایع می‌تواند خبر مثبتی در راستای کاهش آلودگی هوا، کاهش عدم‌النفع کشور و همچنین کاهش آسیب به واحدهای نیروگاهی کشور به حساب بیاید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12172

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: