برداشتن گام‌های عملی برای ایجاد قطب گازی ایران-روسیه

برداشتن گام‌های عملی برای ایجاد قطب گازی ایران-روسیه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی در دیدار با الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم، چشم‌انداز تقویت تبادلات انرژی ایران و روسیه و ایجاد کریدور گازی دو طرف از طریق کشورهای همسایه را در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای را مثبت توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه مثبت رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه ایجاد قطب گازی در جنوب ایران، بر تلاش تهران و مسکو در این زمینه تأکید کرد.

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات خود با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، برداشتن گام‌های عملی برای ایجاد قطب گازی ایران و روسیه در ساحل شمالی خلیج فارس را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت گازپروم نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات تهران – مسکو، از آمادگی این شرکت برای همکاری‌های تازه با ایران خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در آئین گشایش رسمی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه از گفت‌وگوی تهران و مسکو درباره تقویت تبادلات انرژی با ایران خبر داد.

اوجی هم که در سفری رسمی برای شرکت در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه به مسکو سفر کرده است، از سخنان پوتین در این همایش مبنی بر تقویت تبادلات انرژی با ایران استقبال کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13618

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: