بورس، روز معاملاتی پایان هفته را سبزپوش به پایان رساند

بورس، روز معاملاتی پایان هفته را سبزپوش به پایان رساند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) با ۱۸ هزار و ۲۹۱ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحدی ایستاد.

 شاخص هم‌وزن با سه‌هزار و ۶۷۵ واحد افزایش به ۴۳۳ هزار و ۷۶۳ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۸۷ واحد رشد به ۲۵۸ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۸۱۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۱ هزار و ۷۲۸ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۲۳۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۵۷۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۰۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۸۰ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۸۰ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۵۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۶۹ واحد، بانک تجرات (وتجارت) با ۱۷۵ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۶۵ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۸۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بورس کالای ایران (کالا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) وملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۵۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۶ هزار و ۸۳۰ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس) و بهمن دیزل (خدیزل) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، بانک دی (دی)، داروسازی دانا (ددانا) و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9680

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: