گلایه مسافران از توقف سیر برخی قطارهای حومه‌ای استان تهران

گلایه مسافران از توقف سیر برخی قطارهای حومه‌ای استان تهران

یکی از ابتکارات بسیار خوب راه‌آهن در یک دهه اخیر، راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در شهرک‌های اقماری تهران و در برخی شهرهای دیگر بود، اما این روزها توقف ناگهانی سیر تعداد زیادی از این قطارها، سرگردانی و گلایه مسافران را به همراه داشته است.

۲۵ خرداد امسال راه‌آهن در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که تعدادی از قطارهای حومه‌ای که متعلق به شرکت رجا است جهت انجام تعمیرات لازم تا اطلاع ثانوی از سیر خارج شدند.

راه‌آهن اعلام‌ کرده است: این تصمیم به دلیل نقص فنی قطارهای حومه‌ای شرکت رجا است که باعث ایجاد تاخیر در حرکت قطارها و نارضایتی مردم شده بود، اما عدم جایگزینی قطار در این مسیرها باعث کاهش ناگهانی سطح خدمات به مسافران و سرگردانی صدها مسافر شد. در همین راستا برخی مسافران قطارهای حومه‌ای در تماس با ایرنا از حذف ناگهانی قطارها و افزایش مشقت رسیدن به تهران گلایه کردند.

یکی از مسافران در این باره به ایرنا گفت: روزهای نخست که قطارهای حومه‌ای در شهرک‌های اقماری اطراف تهران راه‌اندازی شد، شمار بسیار کمی از مردم از این خدمت اطلاع داشتند اما کم کم اقشار مختلف مانند کارگران، دانشجویان، کارمندان با این قطارها و ساعت‌های حرکت آنها آشنا شدند و به دلیل امنیت بالای قطار شروع به استفاده از این خدمت کرده و به دلیل مزایای ذکر شده، کار و زندگی‌شان را با زمان حرکت این قطارها تنظیم کردند.

وی افزود: مسافران این قطارها از ابتدا هم با مشکلاتی مانند تاخیر تا ۲۰ دقیقه‌ای در رسیدن به مقصد مواجه بودند و پیوسته از طریق سامانه‌های ثبت شکایت راه‌آهن، نارضایتی خود را اعلام می‌کردند. با این حال، با توجه به مزایای فراوان استفاده این قطارها آن را نادیده می‌گرفتند و همچنان آن را خدمت بزرگی از سوی مسوولان راه‌آهن به اقشار کم درآمد و مستضعف قلمداد می‌کردند.

این مسافر ادامه می‌دهد: یکی از مشکلاتی که به‌ویژه از زمستان گذشته در بسیاری از این قطارها روز به‌روز بیشتر می‌شد، مشکل دستگاه‌های تهویه هوا و وسایل گرمایشی و سرمایشی برخی از این قطارها بود و این باعث اعتراض شدید مسافران می‌شد و گاهی به درگیری لفظی با رئیس قطار و مهمانداران نیز می‌انجامید. این مشکل به‌تازگی در برخی قطارهای حومه‌ای مانند گرمسار و هشتگرد شدت یافته بود، اما در دهه سوم خرداد مشکل خرابی وسایل سرمایشی قطارهای حومه‌ای به‌ویژه خط هشتگرد- تهران تشدید شد به گونه‌ای که رئیس قطار در چندین مورد و چندین روز اقدام به چک کردن بلیت مسافران نکرد و مردم نیز پیوسته از گرمای طاقت فرسای داخل واگن‌ها شکایت می کردند.

به گفته این مسافر، پس از همه شکایت‌ها و انتقال این مشکل به مسوولان راه‌آهن از طرق مختلف، راه‌آهن به‌جای رفع سریع این مشکلات، در تصمیمی ناگهانی اقدام به حذف برنامه سفر بسیاری از قطارها کرد و بر اساس برنامه منتشر شده در ۳۰ خرداد، بسیاری از قطارها از اول تیر تا ۳۰ مهر از برنامه حذف شده است.

«علیرضا فخاری» استاندار تهران نیز ۲۰ خرداد به منظور بررسی وضعیت خدمات رسانی قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا و صحبت رو در رو با مسافران، با قطار حومه‌ای به ورامین سفر کرد و در طول مسیر با مسافران به گفت‌وگو نشست و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

در جریان این بازدید، جمعی از مردم از بی‌نظمی تردد قطار در مسیر تهران- ورامین گلایه داشتند و از استاندار تهران خواستند تا بر رعایت برنامه تردد قطار که از سوی شرکت راه‌آهن اعلام می‌شود تأکید کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11207

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: