تحول در شبکه برق روستایی استان اردبیل و بهره‌مندی ۴۰ هزار خانوار روستایی

تحول در شبکه برق روستایی استان اردبیل و بهره‌مندی ۴۰ هزار خانوار روستایی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،وضعیت جغرافیایی و طبیعی استان اردبیل، یکی از مناطق چهار فصل کشور محسوب می‌شود که همواره تابستان‌های شمال و جنوب استان، اختلاف دمای فاحشی را ثبت کرده و این عوامل سبب شده پیک مصرف برق در برخی مناطق استان، زودتر از موعد کلید بخورد.
از آنجائی که نزدیک به نصف جمعیت استان در روستاها ساکن بوده و به کشاورزی و دامداری مشغول هستند، توجه و بهبود زیرساخت‌های شبکه برق روستایی، یکی از واجبات خدمات‌رسانی به اهالی استان بوده و شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز، تحقق این مهم را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است.
از این رو، اجرای طرح بهارستان توانیر در روستاهای اردبیل، علاوه بر اهمیت حفظ و نگهداری از تاسیسات برق، به توسعه خدمات‌رسانی منجر شده و افزایش رضایت‌مندی جمعیت روستایی را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اهمیت برق‌رسانی به روستاها و توسعه و بهسازی شبکه برق این مناطق گفت: از اوایل سال ۱۴۰۰ طرح بهارستان در روستاهای استان کلید خورده و به واسطه اجرای این طرح، در طول سه سال گذشته، شبکه برق بیش از ۳۰۰ روستای استان در قالب طرح بهارستان، بهسازی و بهبود یافته است.
حسین قدیمی با عنوان اینکه طی سه سال گذشته، بیش از ۴۰ هزار خانوار روستایی از خدمات طرح بهارستان بهره‌مند شده‌اند، افزود: در بازه زمانی مذکور، ۱۳۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۲۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف روستایی ایجاد و نزدیک به ۲۰۰ ترانس برق روستایی نصب شده است.
وی با اشاره به برق رسانی ۲۲ روستای فاقد برق طی سه سال گذشته گفت: در این مدت و در سایه اجرای طرح بهارستان، نزدیک به ۷۰۰ خانوار عشایری فاقد برق نیز برق رسانی شده است.
قدیمی مجموع اعتبارات اختصاص یافته به طرح بهارستان در طول سه سال اخیر را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شرکت توانیر برای تداوم خدمت‌رسانی به روستاها، طرح بهارستان را با هدف ایجاد پایداری برق و کاهش تلفات و خاموشی شبکه‌های برق روستایی آغاز کرده و امید است با تداوم اجرای این طرح در روستاهای استان، بیش از پیش زمینه محرومیت زدایی و آسایش مشترکان در روستاها فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به تبدیل یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل نگهدار در روستاهای استان گفت: بیش از ۶۴۲ میلیارد تومان اعتبار در طول سه سال اخیر در این زمینه و در جهت توسعه کابل خودنگهدار در استان اردبیل هزینه شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17141

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: