کارگران مالیات می‌دهند اما نجومی‌بگیران نه!

کارگران مالیات می‌دهند اما نجومی‌بگیران نه!

در روزهای گذشته، کمیسیون تلفیق، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را از سقف حقوق و پرداخت مالیات پلکانی مستثنی کرد. به گفته‌ی سنگدوینی عضو کمیسیون تلفیق،  طبق مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی از سقف حداکثر حقوق مستثنی شدند. همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی از پرداخت مالیات پلکانی نیز مستثنی شدند.

نادر مرادی (فعال کارگری) با انتقاد از این مصوبه گفت: چگونه است کارگرانی که زیر خط فقر درآمد دارند، باید مالیات بدهند، اگر حقوق‌شان بیشتر از ده میلیون تومان باشد باید مالیات پلکانی بپردازند اما نجومی‌بگیران یا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مستثنی می‌شوند؟!

به گفته وی، با مصوبه‌ی جدید کمیسیون تلفیق، یک پزشک متخصص و هیات علمی که کلی درآمد در یک مطب خصوصی دارد و در عین حال، هیات علمی یک دانشگاه هم هست، از پرداخت مالیات بیت‌المال به اندازه‌ی درآمدش معاف شده است و در بهترین حالت، به اندازه‌ی یک کارگر زیر خط فقر مالیات می‌دهد!

مرادی تاکید می‌کند: نمایندگان مجلس بارها ثابت کرده‌اند که با نجومی‌بگیران اشتراک منافع دارند و مصوباتشان به نفع این گروه است؛ در شرایطی که کشور با کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کند و تحریم است، چطور آن‌هایی که درآمد بالا از قبل مردم به دست می‌آورند، نباید مالیات عادلانه بدهند؟!

او اضافه کرد: وقتی از افزایش درآمدهای مالیاتی صحبت می‌کنند، منظورشان فقط کارگران و مزدبگیران است و بس! ثروتمندان قرار نیست مالیات بپردازند!

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11756

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: