ارائه خدمات سریع و شفاف با سامانه پنجره خدمات هوشمند گاز

ارائه خدمات سریع و شفاف با سامانه پنجره خدمات هوشمند گاز

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی در نشست «هم‌اندیشی سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند گاز» اظهار کرد: این سامانه با هدف اجرای مصوبه‌های هیئت دولت که از سال ۱۴۰۱ بر اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند تاکید دارد، راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که دولت هوشمند یا دولت الکترونیک به معنای به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تحقق سیاست‌های نظام اداری دولت است، گفت: دولت با بهره‌گیری از این فرآیند نسبت به بهره‌وری بیشتر خدمات‌رسانی به مردم اقدام خواهد کرد؛ یکی از این خدمات سازماندهی خدمات شهری است که روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای هموطنان فراهم می‌کند.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران افزود: در یک دولت هوشمند، نقش سازمان‌های مسئول خدمت‌رسانی در یک حوزه، از تصدی‌گری به سمت اعمال حاکمیت تغییر خواهد کرد.

سراجی در ادامه، با اشاره به خدمات سامانه پنجره واحد هوشمند گاز در دولت هوشمند بیان کرد: همسو با سیاست‌های کلان دولت هوشمند در ایران شاهد این خواهیم بود که هر شخص با احراز هویت در سامانه دولت هوشمند از همه خدمات ارائه شده بهره‌مند می‌شود و نیازی به ثبت نام‌ مکرر در پایگاه‌های داده مختلف نیست؛ البته در این مسیر، سازمان فناوری اطلاعات، مسئول صیانت از حریم خصوصی کاربر است.

وی تغییر بستر ارائه خدمات از شبکه داخلی سازمان‌ها به اینترنت را گام اصلی اجرای برنامه دولت هوشمند اعلام کرد و گفت: مدیریت فاوا شرکت ملی گاز ایران، پارسال و حسب دستورات ابلاغی ۵ مورد از خدمات ارائه شده را به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل کرد. در مجموع، برنامه این است که ۲۱ خدمت اعم از شناسه‌دار و غیرشناسه‌دار را به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در پایان تصریح کرد: وزیر نفت و معاون وزیر نفت در امور گاز نسبت به  ارائه خدمات الکترونیک در قالب سامانه پنچره خدمات هوشمند گاز در سراسر کشور تاکید جدی دارند. این سامانه در حال بلوغ است و اکنون نقش واسط بین شرکت‌های تابع استانی و ستاد با سامانه دولت هوشمند را دارد و خدمت‌رسانی به مردم را تسریع و تسهیل می‌کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14554

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: