بررسی روند تولید موتورسیکلت در کشور طی یک دهه گذشته

بررسی روند تولید موتورسیکلت در کشور طی یک دهه گذشته

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۸ ماهه ۱۴۰۲ تولید در مجموع ۳۹۳ هزار و ۸۱۲ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۷۹ هزار و ۱۱۷ دستگاه موتور سیکلت در کشور تولید شده ۴۱ درصد رشد داشته است.

این گزارش می افزاید: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۶۴ هزار و ۵۳۷ دستگاه موتور سیکلت در کشور تولید شده که با توجه به تولید ۲۱۱ هزار و ۴۶۶ دستگاه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی داشته ایم.


روند تولید موتورسیکلت در ۱۰ سال گذشته

در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۷۹ هزار و ۹۹ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده و در سال ۱۳۹۸ نیز در مجموع ۱۱۶ هزار و ۵۳۴ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است.

در سال ۱۳۹۷ که مصادف با وضع تحریم یکجانبه ایران توسط آمریکا بود تولید موتورسیکلت در کشور ۱۶۴ هزار و ۵۲۴ دستگاه بود که نسبت به سال ۱۳۹۶ رشد داشته است.

در سال ۱۳۹۶ در مجموع ۱۵۳ هزار و ۱۱۹ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است.

در سال ۱۳۹۵ بالاترین میزان تولید موتورسیکلت در کشور را با تولید ۷۳۶ هزار و ۳۳۷ دستگاه داشته ایم. در سال ۱۳۹۴ تولید موتور سیکلت در کشور ۴۵۳ هزار و ۲۳۱ دستگاه و در سال ۱۳۹۳ نیز تولید موتورسیکلت رقم قابل توجهی بوده است و در این سال ۵۳۸ هزار و ۶۳۲ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است.

در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۳۱۶ هزار و ۱۴۳ دستگاه و در سال ۱۳۹۱ در مجموع ۴۱۸ هزار و ۷۳۳ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است.

بررسی آمار تولید موتورسیکلت از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۲ حاکی از  آن است که در نیمه اول دهه اول تولید موتورسیکلت بیش از نیمه اول دهه ۹۰ بوده است بطوری که در برخی از سال ها بیش از نیم میلیون دستگاه موتورسیکلت تولید شده است.

براساس اعلام وزارت صمت احتمالا تولید موتورسیکلت تا پایان سال جاری به ۵۵۰ هزار دستگاه می رسد و این در حالی است که در ۸ ماهه ابتدای امسال ۳۹۳ هزار و ۸۱۲ دستگاه موتورسیکلت تولید شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16649

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: