خاندوزی: بانک برون مرزی «آف‌شور» برای نخستین بار تاسیس می‌شود

خاندوزی: بانک برون مرزی «آف‌شور» برای نخستین بار تاسیس می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای نخستین بار اجازه برای بانک برون مرزی«آف‌شور» فراهم شده و بانک مرکزی در حال صدور تاییدیه آن است.

«سید احسان خاندوزی» در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه رشد اقتصاد کشور تاکید بر اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در ایران می‌شود.

وی افزود: عملکرد دولت هم‌نشان داده است که هم در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی باوجود اینکه سال‌ها نرخ سرمایه‌گذاری صفر و گاهی منفی در اقتصاد کشور بوده، سال گذشته ۶.۷ افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران رخ داده است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی هم میزان جذب واقعی سرمایه‌گذاری خارجی در طول یک سال و نیم اخیر بیشتر از مدت مشابه در دولت قبل بوده است برای تکمیل این زنجیره تکمیل شود و تحریم ناپذیر باشد و سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد آن هم به روش‌های غیر قابل تحریم در دستورالعمل اخیر وزارت اقتصاد چند مسیر مهم در پیش گرفته شده است.

وی افزود: به عنوان متنوع سازی روش ورود سرمایه اولاً مساله تهاتر سرمایه‌گذاری خارجی بین سرمایه‌گذاران خارجی در زمانی که امکان ورود پول و خروج سود وجود دارد، فراهم شده است همچنین تهاتر سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری داخلی به وجود آورده است.

خاندوزی گفت: خرید ارز از سرمایه‌گذاران خارجی چه به صورت اسکناس چه به صورت حواله، با نرخ تشویقی ارز آنها توسط بانک مرکزی خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: برای نخستین بار رسماً برای تشکیل بانک برون‌مرزی یا بانک آف‌شور امکانات فراهم شده است و تاییدیه بانک آف‌شور هم توسط بانک مرکزی در حال صدور است.

خاندوزی توضیح داد: برای افرادی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار سرمایه چه به صورت اسکناس چه غیر اسکناس وارد کنند حداقل مجوز اقامت پنج ساله صادر می‌شود و این حداقل است و هر چقدر میزان ورود سرمایه بالاتر باشد به شکل بدون سقف این مجوز اقامت می‌تواند افزایش یابد.

وی گفت: این مجموعه تدابیری است که کمک می‌کند رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۲ ادامه یابد

وزیر اقتصاد گفت: تهاتر یکی از روش‌های بسیار رایج است که هزینه رفت و آمد منابع ارزی و ریالی را کم می‌کند و هزینه مبادله ارزی و هزینه صرافی و بانک کاهش می‌یابد و زمان آن نیز کاهش می‌یابد و بعد از این دستورالعمل به خواسته سرمایه‌گذاران اجابت شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11611

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: