سامانه نظارت مردمی در صندوق بازنشستگی گامی رو به جلوست

نمایندگان مجلس در بیانیه ای اعلام کردند؛

سامانه نظارت مردمی در صندوق بازنشستگی گامی رو به جلوست

تعدادی از نمایندگان مجلس در بیانیه ای اعلام کردند که سامانه نظارت مردمی در صندوق بازنشستگی کشوری برای گزارش کج روی و فساد منجر به عزل تعدادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکتها شده است. این اقدام باعث انتقال بی واسطه صدای بازنشستگان به مجموعه مدیریتی مربوطه شد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از اداره کل روابط عمومی و أمور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، متن بیانیه قدردانی تعدادی از نمایندگان درباره اقدام صندوق بازنشستگی در راه اندازی سامانه نظارت مردمی در صندوق بازنشستگی و برخورد با مدیران متخلف به شرح زیر است:

«شفافیت و ایجاد اتاق شیشه ای یکی از اصول و محورهای مهم ارتقای سلامت اداری در تمامی نهادها و دستگاهها می باشد که این موضوع مهم، همواره مورد تاکید دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه بوده است.

هرچه دستگاهها و نهادها به سمت شفافیت حرکت نمایند، زمینه نظارت عمومی افزایش پیدا می کند و بالتبع فضای کج روی مسدود می شود.

با عنایت به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر مبارزه با فساد و با عنایت به عزم جدی مجلس شورای اسلامی در حمایت از گزارشگران فساد و ایجاد شفافیت، ضرورت دارد سامانه های نظارت مردمی برای گزارش کج روی ها در مجموعه ها و نهادهای مختلف راه اندازی و فعال شود تا ارتباط نظارتی دستگاهها با اقشار مختلف جامعه تعمیق شود.

در ماه گذشته بود که با اقدام هوشمندانه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری سامانه نظارت مردمی در صندوق بازنشستگی کشوری برای گزارش کج روی و فساد راه اندازی شد و منجر به عزل تعدادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکتها گردید. این اقدام نه تنها باعث دلگرمی و افزایش امیدواری جامعه هدف شد بلکه باعث انتقال بی واسطه صدای بازنشستگان به مجموعه مدیریتی مربوطه نیز گردید.  همچنین اقدام رئیس جمهور محترم در پیگیری قصور صورت گرفته در پرداخت حقوق معلمان و برخورد با مدیران دارای تقصیر، باعث انتقال این پیام به جامعه گردید که نظارت بر عملکرد مدیران جدی است. این روحیه فسادستیزی دولت می بایست الگویی برای سایر دستگاهها باشد.

نکته حائز اهمیت این است که تجربه در ادوار مختلف نشان داده که  مبارزه با کج روی و فساد همواره برای گزارش دهندگان و مدیران فسادستیز ایجاد هزینه و فشار می نماید لذا دولت محترم می بایست همچون گذشته حمایت لازم را از مدیرانی که در این مسیر گام بر می دارند در دستور کار داشته باشد تا این فرا متن را به اندک افرادی که هوای تخلف در سر می پرورانند منتقل نماید که «نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کج روی با احدی تعارف ندارد و مدیران فسادستیز زیر چتر حمایتی دولت و سایر قوا قرار دارند.»

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10704

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: